Gezocht , ouders van kind (vanaf 10 jaar) met ernstig astma

13-04-2019 om 05:44 uur

Hallo allemaal,
Ik ben op zoek naar lotgenoten , ouders van kinderen met ernstig astma. Ik zoek eigenlijk naar ouders van een kind dat net wat ouder is dan mijn zoon , (10) (of iniedergeval vanaf 10 jaar) dit omdat ik wel eens ervaringen zou willen delen en wellicht nog tips kan krijgen :) Mijn zoontje heeft eigenlijk al zijn hele leven ernstig en onstabiel astma. Hij heeft het afgelopen jaar bijna elke maand in het ziekenhuis gelegen. Ook heeft hij flink last van bijwerkingen van de prednison (boos verdrietig moe enz) , etc.
De laatste tijd merk ik dat het me wat zwaarder valt allemaal. Voornamelijk ook door alles wat er bij komt kijken , (want je bent niet klaar met een ziekenhuis bezoekje) Wie wil zijn/haar ervaring met me delen? Stuur maar een berichtje :-)

Groeten Katja

Login of registreer om te reageren
07-07-2019 om 13:08 uur

Hoi,
Mijn zoon heeft ook een ernstige vorm van astma en heeft heel veel medicatie daarvoor, zelf een akita vernevelaar thuis 2x daags.
Hij is nu een half jaar met een nieuw medicijn bezig Mepolizumab en dat lijkt tot nu toe zijn werk te doen. Hij moet wel elke 4 weken daarvoor naar het Ziekenhuis voor een injectie.
Misschien wat voor jou zoon ook, ik zou zeggen bespreek het met zijn longarts.

Gr.Shirley

Login of registreer om te reageren
08-09-2019 om 11:18 uur

Ik heb een dochter van bijna 11 met ernstig astma, schimmel en pollen allergie. Morgen zijn we klaar met een 2e prednison kuur en moeten we weer naar het ziekenhuis.

Ik herken het dat het je zwaar valt, mij ook. Er komt zoveel zorg, bezorgdheid kijken bij een kind wat behoorlijk ziek is.

Login of registreer om te reageren