Warm weer op komst

21-06-2019 om 22:26 uur

Hoi allemaal,

Er is weer erg warm weer op komst en ik zie daar zelf stiekem best tegenop. Ik kan onwijs genieten van het zonnetje, maar merk toch ook altijd dat ik meer last heb van benauwdheid en veel sneller vermoeid ben. Ik ben benieuwd hoe jullie dat ervaren en hoe jullie daar rekening meehouden. Hebben jullie goede tips of trucs?

Groetjes!

Login of registreer om te reageren
29-06-2019 om 15:59 uur

Vanaf volg week minder warm, nu maar voetenbadjes, rustig houden en uitzitten, zit even niks anders op!

Login of registreer om te reageren
29-06-2019 om 16:25 uur

Valt toch wel mee hier. Vanmiddag buiten net aan 30ยบ. Nu alweer een graadje gedaald (18:30).
Ik begin er een beetje aan te wennen. Zwoele plaknachten dan weer liever niet.
Vorig jaar ook. De eerste paar warme dagen was het afzien maar gaandeweg begon het te wennen.

Gisteren op de fiets naar de stad geweest en kreeg daar direct last van benauwdheid. Luchtverontreiniging?

Login of registreer om te reageren
29-06-2019 om 18:17 uur

Mijn tuinthermometer geeft 43 gr aan. Zon en windstille tuin. Onder de parasol en af en toe in de zon is goed te doen. Ik ben en blijf denk ik de enige die het heerlijk vind haha.

Login of registreer om te reageren
29-06-2019 om 18:49 uur

Ja, maar jij bent gemaakt van koelelementen @Stefanie

Login of registreer om te reageren
01-07-2019 om 22:06 uur

Heeft iedereen het goed doorstaan?
Hier voor de eerste keer geen aanvallen bij het warme weer. Nochtans vroeger altijd en ik mocht niet buiten komen. Nu het hele weekend buiten gezeten. Hoewel ik goed ingesmeerd was met factor 50+ (meerdere keren), een petje op en de hele tijd in de schaduw heb gezeten, toch geen aanvallen. Wel benauwd.
Zie er alleen uit als een kreeft nu. Heb nochtans de mannen het zware werk laten doen en ik heb op men stoel gezeten :)

Login of registreer om te reageren
02-07-2019 om 22:34 uur

Ja hoor!
Lekker op de camping voor een lang weekeinde.
Veel geslapen, was weg met vrienden die het net iets te goed begrijpen, dat was dus geen probleem.
Wel wat pijn rond de luchtwegen en ik verdenk mezelf ervan toch last te krijgen van de pollen. (Positieve allergietest, maar nooit last van gehad)
Maar over het algemeen zeer tevreden.

Login of registreer om te reageren
24-07-2019 om 10:11 uur

Daar gaan we weer, wederom onwijs warm weer. Heb zelf ook last van een flinke verkoudheid, waardoor ik meer klachten heb dan normaal. Ik moet een aantal dagen werken met dit mooie weer, maar ik maak me zorgen over hoe ik dat het beste vol kan houden. Mijn werkgever staat er onwijs open voor om met me mee te denken hoe we de dagen zo in kunnen delen dat het voor mij ook goed te doen is, maar eerlijk gezegd kom ik niet veel verder dan vaker op de dag pauze te houden. Hebben jullie tips en trucs? Ik werk bij een BSO en heb dan met een of meer collega's de verantwoordelijkheid over een aantal kinderen.

Login of registreer om te reageren
24-07-2019 om 12:04 uur

Ik hou me extreem gedeisd. Voortdurend in de ZEN stand. En moet zeggen. Het bevalt me prima.

Login of registreer om te reageren
24-07-2019 om 12:10 uur
Reactie op Jariefantje

Daar gaan we weer, wederom onwijs warm weer. Heb zelf ook last van een flinke verkoudheid, waardoor ik meer klachten heb dan normaal. Ik moet een aantal dagen werken met dit mooie weer, maar ik maak me zorgen over hoe ik dat het beste vol kan houden. Mijn werkgever staat er onwijs open voor om met me mee te denken hoe we de dagen zo in kunnen delen dat het voor mij ook goed te doen is, maar eerlijk gezegd kom ik niet veel verder dan vaker op de dag pauze te houden. Hebben jullie tips en trucs? Ik werk bij een BSO en heb dan met een of meer collega's de verantwoordelijkheid over een aantal kinderen.

Neem aan dat jullie ook een hitte protocol hebben en iig ook binnen in de koelte blijven? Heb je veel jonge kinderen op de bso of kan je op dagen als dit meer toezicht houden dan zelf actief in actie komen?

Login of registreer om te reageren