Vakantie Slovenië

22-06-2019 om 17:22 uur

We zijn aan het overwegen om onze vakantie te gaan doorbrengen in Slovenië. Jaren geleden al eens doorheen gereden op weg naar Kroatië maar het schijnt een schitterend land te zijn.

Zijn er mensen die al eens op vakantie geweest zijn in Slovenië? Hadden jouw longen het er fijn? Is de horeca rookvrij? Kan je er ook goed wandelen als je niet goed omhoog kan lopen?

Login of registreer om te reageren
22-06-2019 om 19:24 uur

Ik ben in de buurt van Bled op vakantie geweest. Maar dan hebben we het wel over 15 jaar geleden en toen had ik minder last van astma dan tegenwoordig.

Ik kan me niet herinneren dat ik in Slovenië last van benauwdheid heb gehad. Voor mij was het vergelijkbaar met bergachtige gebieden waar ik bijvoorbeeld in Frankrijk en Spanje ben geweest, en daar voelde ik me altijd veel beter en energieker dan in Nederland tijdens de zomers.

De horeca was toen niet rookvrij, maar hoe dat tegenwoordig is weet ik niet.

Het wandelen wordt denk ik wat lastiger als je niet goed tegen heuvels op kunt lopen. Waar ik ben geweest was het erg bergachtig, en dat geldt volgens mij voor heel Slovenië. Ik herinner me niet veel rechte wegen.

Het is in elk geval een prachtig land inderdaad. De hoofdstad Ljubljana is ook zeker een bezoekje waard.

Login of registreer om te reageren
23-06-2019 om 11:27 uur

Ik ben er afgelopen jaar met mijn kinderen geweest en heb ervan genoten! Wat een prachtig land, hele vriendelijke mensen en ze spreken heel goed Engels.

Ik merkte dat ik het daar beter deed op de droge warmte. Toen wij in Ljubljana waren onweerde en regende het, dat was even benauwd als in Nederland omdat het vocht niet snel wegtrok. Maar verder alle dagen prima kunnen ademen.

Login of registreer om te reageren
24-06-2019 om 14:33 uur

Ik ben al paar maal naar kroatie geweest , vlakbij slovenie.
prachtig en zeker doenbaar, klimaat was voor mij goed te doen!
horeca is nu rookvrij.
mocht je gaan heb het fijn!!

Login of registreer om te reageren