Warm weer op komst

21-06-2019 om 22:26 uur

Hoi allemaal,

Er is weer erg warm weer op komst en ik zie daar zelf stiekem best tegenop. Ik kan onwijs genieten van het zonnetje, maar merk toch ook altijd dat ik meer last heb van benauwdheid en veel sneller vermoeid ben. Ik ben benieuwd hoe jullie dat ervaren en hoe jullie daar rekening meehouden. Hebben jullie goede tips of trucs?

Groetjes!

Login of registreer om te reageren
21-06-2019 om 23:17 uur

Hallo goedenacht,

Helaas geen tips.. ook hier benauwd en nul conditie bij het verwachte weer.
Temperatuurswisselingen zijn altijd lastig voor mij. Bij plotselinge warmte doe/kan ik praktisch niets als het even kan. De eerste dagen of week uitzitten en dan hopen op stabiel weer. Desnoods warm. Daarna gaat het weer en vind ik het ook wel weer lekker om luchtige kleding aan te kunnen en van de zomer te genieten.
En vooral uit de airco/ventilator blijven, als het kouder is een sjaal om , want kou geeft ook problemen en anders raak ik niet aan de warmte gewend.

Alle goeds..

Login of registreer om te reageren
22-06-2019 om 06:45 uur

Ik heb niet zoveel last van de warmte maar doe wel alles een stukje langzamer. Probeer mijn huis koel te houden (gordijnen aan de zonkant dicht), ramen dicht als het buiten warmer is en open als het koeler is.

Bij de fysio is er airco en daar kan ik gewoon sporten, roeien doe ik 's ochtends als het nog niet zo warm is en op het water heb je ook wat verkoeling.

Waar ik het meest tegenop zie is met de auto van werk naar huis want die heeft dan in de zon gestaan en ik heb geen airco.

Login of registreer om te reageren
22-06-2019 om 07:28 uur

Over het algemeen heb ik meer last van luchtvochtigheid dan van warmte, dus ik hoop dat die deze week onder de 40% komt. Als de luchtvochtigheid hoog is dan heb ik meer last en met de warmte maakt dat het heel benauwd, waardoor ook mensen zonder longziekte vaak last hebben.
Ik kan momenteel niet zoveel maar plan ook zo goed als niks. Als ik iets wil doen dan meteen ‘s ochtends. Verder slaap ik met een nat washandje op mijn hoofd.

Zelf heb ik geen last van de airco (de een kan er wel tegen en de ander niet), zolang deze niet op mij gericht staat en die gaat meestal aan voor de hond.
Bij de fysio is er ook airco, tip voor de wisselende temperaturen, je moet even acclimatiseren dus blijf even rustig staan of zitten in de nieuwe omgeving, dat je even kan wennen:)
Oh en ik vind het vaak lekker om op zo’n warme dag mijn haar nat te maken, dat laat ik dan aan de lucht drogen en werkt verkoelend:)

Komende week zie ik er ook wel tegenop, het komt mij iets te vroeg in het seizoen deze warmte en de luchtvochtigheid is voor mij nog elke keer te hoog om me comfortabel te voelen.
Succes komende week!

Login of registreer om te reageren
23-06-2019 om 12:30 uur

Voor mij weer volop genieten net zoals vorig jaar ;)

Login of registreer om te reageren
24-06-2019 om 09:25 uur

Ik heb het enorme geluk dat mijn huis erg koel blijft. Voor heb ik zonneschermen die ik naar beneden doe. Achter staat er maar heel kort zon op het huis en doe ik de gordijnen dicht.

's Avonds gaat alles open om de koele avondlucht nog even het huis te luchten en eventueel te verkoelen. Het kantoor waar ik werk bevind zich op het souterrain, dus ook daar is het gelukkig relatief koel.

Login of registreer om te reageren
24-06-2019 om 09:41 uur

Op mijn huis staat de hele dag zon. In de morgen voor, in de middag achter, waar ook de slaapkamer is. Pffff. Vandaag al zo benauwd dat ik een dubbele dosis Spiriva heb genomen. Hopelijk wordt het woensdag koeler, zoals ze nu voorspellen.

Login of registreer om te reageren
24-06-2019 om 10:17 uur

@Reuzenkakatoe , mag je wel 2 keer spiriva op een dag? Ik heb ook Spiriva 18.

Login of registreer om te reageren
24-06-2019 om 10:19 uur

Op mijn werk is het heerlijk. Thuis vond ik het gisteren koud in de woonkamer in korte broek haha

Login of registreer om te reageren
24-06-2019 om 10:59 uur
Reactie op Anna50

@Reuzenkakatoe , mag je wel 2 keer spiriva op een dag? Ik heb ook Spiriva 18.

@Anna50
Ik ga ervan uit dat ik wel twee doses mag nemen. Dit omdat ik plotseling capsules van 10 microgram van de apotheek kreeg in plaats van 18. Dus de dubbele dosis is niet echt dubbel. Volgens mijn longarts maakt de kleinere dosis niets uit dus 20 in plaats van 18 microgram maakt ook niets uit. Maar ik kan niet voor jou spreken, en ik ben geen arts. Vraag het je huisarts of longarts, volgens mij is een telefoontje genoeg en hoef je niet de deur uit.

Login of registreer om te reageren
24-06-2019 om 21:17 uur

Veel te warm en morgen nog wat erger....ik vind vooral het binnen zitten erg, buiten lukt echt niet en alles dicht houden, beetje saai.
Verder lauwe voetenbadjes, ijsjes, water en veel puffen, in huis is het al 26,5 graden.
Mede door het zuurstofapparaat is het gemiddeld 1,5 tot 2 graden warmer, geeft zoveel warmte af.
Maar mopper niet , ben blij dat het er is :)
Het is domweg uitzitten en rustig houden, sterkte allemaal en voor degene die ervan genieten veel plezier!

Login of registreer om te reageren