Herstel na pneumothorax

22-05-2019 om 14:32 uur

Goedemiddag allemaal,

Ik heb 2 weken geleden een ongeval gehad waarbij ik een gebroken sleutelbeen en een klaplong opliep. Ik heb een drain gehad en de klaplong is hersteld. Echter wanneer ik nu 1km rustig wandel ben ik moe en moet ik erna echt rusten.
Ik heb ook een naar gevoel in de onderkant van mijn schouder/rug.
In het ziekenhuis zeiden ze me dat alles in orde is.

Is dit een normaal herstel? Ik was vrij sportief voor het ongeluk.

Ik kijk uit naar eventuele ervaringen van medeforumleden of exporten ter zake!

Vriendelijke Groeten Jochen

Login of registreer om te reageren
22-05-2019 om 20:35 uur

Hoi Jochen,

Wat naar:( hier op het forum zit een zoekfunctie en als je zoekt op klaplong kom je veel verhalen tegen. Van wat ik heb meegekregen kan het herstel best wel lang duren, soort nasleep ervan terwijl alles verder wel weer goed is. Beterschap en succes!

Login of registreer om te reageren
16-06-2019 om 19:30 uur

Hoi Jochem.

Ik heb zelf in mei 2018. 2x klaplong gehad in een week tijd. Nu ruim een jaar verder ben ik nog steeds herstellende en heb ook nog pijn onder schouderblad op de rug. Herstel is bij iedereen anders. Geef jezelf en je lichaam de tijd om te herstellen.

Login of registreer om te reageren
22-08-2019 om 12:45 uur

Hi!

Ik merk dat ik na het sporten voornamelijk veel pijn heb op de plek waar ze mij de 2e keer hebben "doorboord".

Verhaal in het kort:
Mijn eerste pneu heb ik opgelopen gedurende een eerste ribresectie (ivm TOS) operatie, en werd wakker met drain, pomp etc. Na 3 dagen, op een donderdag, mocht ik weer naar huis.
Bij hoesten etc. 'borrelde' het wel nog altijd bij de operatiewond, maar daar heb ik verder niet bij stil gestaan.
Ik heb mij t/m zondag-middag geweldig gevoeld, en toen kwam het benauwde gevoel. Maandagochtend zijn we met spoed richting het ziekenhuis gegaan, en daar bleek dat de long weer ingezakt was.

Afijn, 2e keer hebben ze rechts-schuin voor tussen de ribben de long weer doorboord, wat tot op heden nog altijd voor aardig veel pijn zorgt bij inspanning.
Op de oude plek naast de operatieve wond voel ik helemaal geen ongemakken... kan het zijn dat de 2e plek voornamelijk pijn doet omdat het "litteken" tegen de ribben aan zit te duwen bij inspanning?
De 1e plek zit namelijk onder de oksel, waar dus niet echt iets tegen aan zit te drukken.

Hebben jullie de plek ook om/nabij de ribben?

Login of registreer om te reageren