Zwanger en al vier weken ziek

12-06-2019 om 22:42 uur

Beste artsen van het lomgforum,

Ik ben momenteel 27 weken zwanger en normaal is mijn astma redelijk rustig en goed behandelbaar, maar sinds vier weken heb ik last van een flinke aanval. Daarvoor heb ik een week prednison (30mg) gekregen. Verder kreeg ik flixonase, flixotide (250, 2x2pufs), ipratropiumbromide (2x2pufs) en salbutamol (iig 2pufs per keer, tussen de 2 en 6 keer per dag). Alle inhalatiemedicatie gebruik ik nu nog. Soms lijkt het beter te gaan, maar andere dagen dan weer niet.
Ik heb nog steeds veel slijmvorming (transparant) en heb ook een soort borrelende ademhaling. Door te hoesten wordt dat minder of gaat het weg,

Maar ik loop nog steeds rond met de klachten.

Wat raden jullie me aan te doen?
Alvast dank voor jullie antwoord!

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
13-06-2019 om 07:21 uur

Dit is iets wat even door een longarts bekeken moet worden. Ben je daar reeds onder behandeling? Instabiel astma bij zwangere moet goed behandelt om te zorgen dat de zwangerschap en bevalling goed en naar wens verlopen. Groet

Login of registreer om te reageren
13-06-2019 om 09:06 uur

Hartelijk dank voor je antwoord. Vooralsnog ben ik onder behandeling van de huisarts, maar het is nu dus beter om doorverwezen te worden?
Ik ga iig contact opnemen met de huisarts en de gynaecoloog om het te bespreken.

Hartelijke groet,
Happy010

Login of registreer om te reageren