Gisteravond puffers vergeten, nu veel last

09-06-2019 om 18:10 uur

Hallo,
Gisteravond kon ik door omstandigheden mijn puffers niet gebruiken. Ik gebruik normaal 2x per dag 2 pufjes salmeterol/fluticasonpropionaat en dan beide keren eerst 1 pufje Ipratropiumbromide sandoz. Zo nodig gebruik ik deze laatste extra en als deze niet genoeg werkt dan ventolin.

Nu heb ik m'n puffers van gisteravond dus niet kunnen nemen, en ben al de hele dag heel benauwd. Heb ook een loopneus, en het gevoel dat het in m'n bovenste (?) luchtwegen nu niet helemaal lekker zit. Al meerdere keren Ventolin genomen, maar ik blijf benauwd.

Als ik 's avonds naar bed ga dan heb ik ook echt m'n puffers nodig. Zodra ik ga liggen ben ik anders meteen benauwd. Kan ik door 1x m'n puffers niet gebruiken nu zo'n last hebben? Of zal dit los van elkaar staan? En wat is nu dan slim om te doen? Trekt dit vanzelf weer weg als ik m'n puffers weer gewoon zoals normaal gebruik?

Ik hoop dat iemand mij wat meer duidelijkheid kan geven.

Login of registreer om te reageren
09-06-2019 om 18:19 uur

Het zal niet in je voordeel werken dat je je puffers vergeten bent maar of het de enige oorzaak is, is moeilijk te zeggen. Ik zou nu gewoon strikt verder gaan en eventueel extra puffen met je noodmedicatie. Als het niet verbeterd na een paar dagen, je arts bellen.

Login of registreer om te reageren
09-06-2019 om 19:28 uur

Bij mij gaat dat idd zo werken als ik mijn medicatie niet neem, maar of dat ook voor jou geldt weet ik natuurlijk niet.

Login of registreer om te reageren
17-07-2019 om 09:43 uur

Bij mij wel zo, maar misschien heb je een kou erbij opgelopen? Vanwege snotteren? Dan blijf je inderdaad langer benauwd en zal de ventolin ook niet veel meer doen.

Login of registreer om te reageren
18-07-2019 om 09:08 uur

Als ik mijn pufjes een keer oversla (of een stuk later neem dan normaal) dan heb ik ook direct last. Dat duurt dan soms ook een dag of 2 voordat het weer helemaal op rit is. Ik gebruik tegenwoordig een appje 'medisafe' om me te herinneren mijn medicijnen in te nemen.

Login of registreer om te reageren