Wil jij mij helpen?

21-02-2019 om 17:13 uur

Hoi allemaal,

Voor het CAHAG (COPD & Astma Huisartsen Adviesgroep) ben ik bezig met het ontwikkelen van een tool die astma patiƫnten kort na de diagnose helpt om beter te leren omgaan met astma.

Als je net de diagnose hebt gehad en ongecontroleerde astma hebt kan er veel tegelijk op je afkomen, zelfs als je al langer de diagnose hebt kan het moeilijk zijn om bijvoorbeeld de juiste beweging te krijgen, medicijnen op tijd te nemen en te begrijpen wat er precies aan de hand is, etc.

Voor het ontwikkelen van een tool die ook daadwerkelijk helpt heb ik jullie input nodig! Om deze reden ben ik een focus groep aan het organiseren. Een focusgroep is een eenmalige sessie van een paar uur waarin we met een kleine groep mensen dieper ingaan op de huidige situatie. We zullen kijken hoe jullie de periode na de diagnose hebben ervaren, hoe het nu gaat, en waar er punten voor verbetering zijn. De bedoeling is om er een gezellige creatieve sessie van te maken, met koekjes koffie, thee, en post-its.

Lijkt het je leuk om mee te doen, of heb je misschien vragen, laat het me vooral weten. Ik ben te bereiken op: i.e.ritsma@student.tudelft.nl of via het forum. Ik zal je dan nog wat vragen stellen en wat meer uitleg geven.

Ik kijk uit naar jullie reactie, Iris Ritsma

De sessie zal rond de week van 4-10 maar plaatsvinden in Delft

Login of registreer om te reageren
05-06-2019 om 09:57 uur

Een korte update over het onderzoek. Ik heb met 5 mensen een kwalitatief onderzoek gedaan en daar veel inzichten uit gehaald over het process vlak na de diagnose. Ik ben nu gebaseerd op deze inzichten een app aan het maken. Deze zal binnenkort getest worden. Een van de belangrijkste bevindingen is dat de mensen die ik gesproken heb allemaal een andere soort asthma hebben en daarom graag informatie willen die op die soort astma is toegespitst. Ik ben daaroom een app aan het maken die personaliseerbaar is en van de gebruiker leert.

Wil je meer weten? Of mee doen aan een vervolg onderzoek stuur me gerust een mailtje. over twee maanden zal ik hier het eindresultaat plaatsen.

Groetjes,

Iris

Login of registreer om te reageren