Zonnebrandcrème

02-06-2019 om 10:34 uur

Hoi,

Even een vraagje:
Ik ben opzoek naar een nieuwe zonnebrandcrème, degene die we nu hebben (ultrasun) triggert mijn longen net iets teveel naar mijn zin. Helaas ben ik voor veel crèmes allergisch, waaronder voor vision. Ik heb een zeer gevoelige huid met eczeem en ik heb last van zonne-allergie. De zon mijd ik wel enigszins maar kan natuurlijk niet altijd (hierdoor slik ik ook extra vitamine D). Mijn huidskleur is ook heel licht en zit net in type 2.
Heeft iemand ervaring met zonnebrandcrème die geschikt is voor de gevoelige huid en over het algemeen je longen niet triggert?

Alvast bedankt!

Login of registreer om te reageren
02-06-2019 om 11:50 uur

Heb je al eens Eucerin zonnebrand geprobeerd? Deze is geurloos en speciaal voor gevoelige huid en allergische reacties bleven bij mij uit.
Succes! Al is t voor de vit d soms even goed zonder zonmebrand op, is mij verteld door reumatoloog,uiteraard maar heel even en niet bij zonne allergie.
Fijne dag Nckiie xxx

Login of registreer om te reageren
02-06-2019 om 12:37 uur

Ik zou eens vragen bij de apotheek. Jammer dat je allergisch bent voor Vision want daar ben ik heel tevreden over. De sport zonnebrand van de Lidl vind ik ook fijn maar die is niet geurloos. Koop iig geen P20 of Garnier clear protect.

Login of registreer om te reageren
02-06-2019 om 17:38 uur

@goudvisje nee nog niet, ga ik eens achterheen:D en geen zonnebril op scheelt een hoop, je neemt het meeste op via je ogen schijnt (ik heb altijd een zonnebril op xD)

@Daantje P20 hebben we ver in het verleden gebruikt, maar zijn we inderdaad vanaf gestapt:p
Ja mn ma vindt vision ook fijn:) ik ga ook eens bij de apotheek informeren, tnx voor de tip!

Login of registreer om te reageren
02-06-2019 om 18:59 uur

even overleggen met de apotheek. in de zon zijn is namelijk ook erg gezond, (verbranden natuurlijk niet)

Login of registreer om te reageren
02-06-2019 om 19:33 uur

Ok wist ik niet dat je t meeste opneemt met je ogen, bij de botpoli,(reumatoloog)adviseerden ze om af en toe zonder zonnebrand vooral met handen en armen, enkels in de zon te zitten maar dan moet je geen zonne allergie hebben.
Ik smeer alleen wanneer ik echt in de zon kom te zitten, ik kan slecht tegen al dat geplak aan mijn lijf ...

Login of registreer om te reageren
02-06-2019 om 20:29 uur

ik heb geleerd dat je vit d opneemt via de huid, niet via de ogen

Login of registreer om te reageren
02-06-2019 om 20:57 uur

Ik dus ook, had er nog nooit van gehoord via de ogen.
Reumatoloog raadde ook aan met blote huid af en toe onbeschermd in de zon.

Login of registreer om te reageren
03-06-2019 om 08:21 uur

Ik las het laatst ergens in een onderzoek, inderdaad je handen en armen vangen ook veel vitamine d stond er ook in.
Het schijnt als je in de zomer rond 11 uur 10 minuutjes in de zon gaat dan dat je dan al veel vitamine d aanmaakt:) en er stond ook in dat je met factor 50 ook nog vitamine d aanmaakt, maar ik gebruik eigenlijk altijd factor 30:p

Ik ga van de week langs de apotheek en zal jullie laten weten wat zij hebben aangeraden:)

Login of registreer om te reageren
03-06-2019 om 09:14 uur

Bekend probleem, al blijft t heel persoonlijk waar iemand goed tegen kan en wat bevalt, dat zal voor iedereen anders zijn. Heb ook veel (dure) merken geprobeerd. O.a. de hierboven genoemde, maar ook Widmer deze is prijzig, maar heeft zowel dagcrème als zonnebrandcrèmes zonder parfum ed. Daarnaast Decubal is parfumvrij, maar heeft volgens mij alleen dagcreme, zit wel lage spf factor in. Maar wat mij goed bevalt is Kruidvat Solait Sensitive, speciaal voor gevoelig huid. Solait komt goed uit de zonnebrandtesten en is nog voordelig ook, verbaasde me hoe slecht sommige dure merken daar soms uitkomen. Helaas heeft niet elke Kruidvat winkel de Solait Sensitive (witte verpakking) op voorraad (meestal wel in het hoogseizoen). Zal persoonlijk blijven wat je prettig vind en waar je tegen kunt, maar voor die prijs is het misschien een keer uit te proberen voor je.
Succes met zoektocht

Login of registreer om te reageren
03-06-2019 om 09:20 uur

Vit d doe je op via je huid, idd belangrijk om als mogelijk is ook even onbeschermd in de zon te zijn.

De zon via je ogen is belangrijk voor de aanmaak van melatonine en je biologische klok. Je hebt zon/daglicht nodig om een goed biologisch ritme te hebben en dat gaat voornamelijk via je netvlies.

Login of registreer om te reageren