Opschoning van inactieve accounts

27-05-2019 om 15:52 uur

Hallo allemaal,

Het zal jullie waarschijnlijk niet ontgaan zijn: vorig jaar is de AVG ingevoerd. Dit betekent dat ook het Longforum zich moet houden aan de nieuwe privacywetgeving. Daarom gaan wij a.s. woensdag een grote opschoningsactie uitvoeren waarbij we alle accounts van forumgebruikers verwijderen die al twee jaar of langer niet actief zijn geweest (hebben ingelogd). Berichten die bij de inactieve accounts horen worden geanonimiseerd, maar blijven dus wel bestaan.

Na deze grote ‘schoonmaak’ zullen we automatisch elke dag accounts verwijderen die twee jaar of langer inactief zijn geweest. Ook hierbij zullen berichten behorende bij deze accounts worden geanonimiseerd. Deze opschoning doen wij zonder bericht, dus houd zelf in de gaten of je weer eens moet inloggen.

Login of registreer om te reageren
29-05-2019 om 05:45 uur

Zouden alle geanonimiseerde users geen andere naam kunnen krijgen? Er zou bv een nummer kunnen toegevoegd worden aan de geanonimiseerde gebruikersnaam: 'unknow1', 'unknow2',... In principe zou de @Gebruikersnaam dan ook eenvoudig kunnen aangepast worden in de geanonimiseerde naam.

Login of registreer om te reageren
29-05-2019 om 06:45 uur

De oplossing van @Tamia is een goede idd.

Login of registreer om te reageren
29-05-2019 om 20:35 uur

Dat idee had ik ook Daantje
En unknown1, 2 etc lijkt me ook overzichtelijker in oude topics:)

Login of registreer om te reageren
31-05-2019 om 07:07 uur

@Daantje: er is inderdaad nog niks veranderd. We besloten het uit te stellen omdat het meer voeten in de aarde heeft dan gedacht. Sorry, dit hadden we moeten melden.

Helaas is het niet mogelijk om gebruikersnamen te behouden als het account is verwijderd, en is het ook niet mogelijk om te werken met bijv "unknown 1/2/3 etc". Jammer genoeg gaan we dus werken met iets als "unknown". We hebben echt alle opties onderzocht om de leesbaarheid te behouden en ons toch te houden aan de AVG... Helaas dus niet gelukt.

Login of registreer om te reageren
31-05-2019 om 08:36 uur

@milouLF : waarom is het voor de AVG niet toegestaan om te werken met unknown 1/2/3? Is het zelf niet toegestaan als in elk topic een andere nummering voor de unknown gebruikt wordt? Uiteraard alle begrip als het niet mogelijk zou blijken. Ik probeer enkel mee te denken om de oude topics leesbaar te houden, omdat ik er zelf veel aan gehad heb in het verleden.

Login of registreer om te reageren
03-06-2019 om 08:20 uur

@Tamia : het is vanuit de AVG wel toegestaan om op deze manier te werken, maar het is technisch niet haalbaar om te werken met nummers.

Login of registreer om te reageren
05-06-2019 om 10:23 uur

Update: we hebben besloten voorlopig deze actie voorlopig uit te stellen. Het blijkt een grotere en complexere actie te zijn dan we dachten, dus we hebben meer tijd nodig om dit goed voor te bereiden. Jullie horen het als we hier later weer mee verder gaan.

In ieder geval bedankt voor het meedenken, er is al wat voorwerk gedaan!

Login of registreer om te reageren
05-06-2019 om 12:29 uur

Succes met het uitzoeken en de voorbereidingen!

Login of registreer om te reageren