Vitaminen en mineralen

12-03-2019 om 12:21 uur

Er is een topic met de vraag welke medicijnen je neemt en ik zie bijvoorbeeld vaak 'Vitamine D' erop staan.
Nu ben ik wel heel erg benieuwd: welke vitaminen en/of mineralen slik jij ter ondersteuning en waarom / waarvoor / waartegen?

Ik neem magnesium/calcium/zink in 1 tablet tegen de spierkrampen.

Verder niets op regelmatige basis.

Login of registreer om te reageren
15-03-2019 om 18:50 uur

Ik gebruik ook Vitamine D voor de bosontkalking bij dagelijks prednison gebruik. Ik gebruik daarnaast ook cranberry capsules en probiotica (fem van orthica) omdat ik door de prednison ook veel blaasontstekingen en vaginale ontstekingen heb. Ik heb sinds ik die combi gebruik vooral minder blaasontstekingen. De prednisolon doodt geen darmbacterien zoals een antibioticum dat doet maar vermindert wel je afweer. Dus een grotere kans op allerlei infecties.

Magnesium met nog wat andere dingen erbij heb ik geprobeerd maar dat hielp niets tegen de kramp en ik vond ze vies en groot. Ik denk dat ik de kramp van de formoterol uit de Foster krijg maar de formoterol helpt ook weer zo lekker om m'n luchtwegen open te zetten. Dus ik neem de kramp nu maar voor lief.

Ik heb net een proefbehandeling gedaan met DHEA (dehydroepiandrosteron) omdat mijn bijnieren niet werken. Daarvan is ook niet duidelijk of het werkt. Ik heb dit besproken met de internist-endocrinoloog. Maar ik geloof niet ik verschil merk.

Ik gebruik bij hoge doseringen prednisolon, dus bij een kuur van 50mg of 30 mg per dag, melatonine voor het slapen gaan. Ik geloof wel dat dat werkt. Ik neem dan 3 mg melatonine, vlak voor het slapen gaan. En ik neem heel vroeg mijn prednisolon, dan kan ik beter opstaan en beter slapen.

Heb ook wel vitamine K2 geprobeerd voor de bosontkalking maar daar werd ik misselijk van, ben ik dus mee gestopt. Op aandringen van een vriendin ook eens visolie capsules genomen, heeeeeeel erg vies vond ik die en merkte in ieder geval geen effect op mijn longen.

Ik gebruik ook in periodes extra eiwitten omdat het me niet altijd lukt om voldoende eiwit te eten met mijn voeding. Omdat ik dagelijks prednisolon gebruik en dus een fysieke beperking heb is dat wel belangrijk. Ik gebruik wel veel zuivel dus extra calcium slikken is voor mij niet nodig.

Ik heb alzoveel pillen, pufjes en poeders vind ik zelf en voel weerstand om nog meer te nemen. Dus ben niet heel snel geneigd om meer te nemen als er niet een hele goede reden.

Groeten,
Anne

Login of registreer om te reageren
27-05-2019 om 13:09 uur

Ik gebruik ook vit.D en een multivitamine en kurkuma.
Dat laatste heb om uit te proberen.
Het werkt ontstekingsremmend en voor soepele gewrichten.

Login of registreer om te reageren
27-05-2019 om 14:26 uur
Reactie op niels64

Ik gebruik ook vit.D en een multivitamine en kurkuma.
Dat laatste heb om uit te proberen.
Het werkt ontstekingsremmend en voor soepele gewrichten.

Jaren geleden was er een onderzoek naar de werking van kurkuma bij ontstekingsprocessen in de longen. Het werkte wel, maar je zou er dagelijks minstens een litermaat vol van moeten consumeren, wil het enig resultaat hebben. Niet te doen dus.

Login of registreer om te reageren
28-05-2019 om 15:52 uur

Hoi

Reactie op Thirza
Reactie op niels64
Ik gebruik ook vit.D en een multivitamine en kurkuma.
Dat laatste heb om uit te proberen.
Het werkt ontstekingsremmend en voor soepele gewrichten.

Jaren geleden was er een onderzoek naar de werking van kurkuma bij ontstekingsprocessen in de longen. Het werkte wel, maar je zou er dagelijks minstens een litermaat vol van moeten consumeren, wil het enig resultaat hebben. Niet te doen dus.

Dank je wel dat wist ik niet.

Login of registreer om te reageren
17-07-2019 om 09:45 uur

Lichte botontkalking door alle pred pillen en dus vit D en Calciumcitraat.
Verder magnesium tegen kramp als ik last heb van teveel kramp en tri-zink en C als ik weer eens grieperig ben.

Login of registreer om te reageren