salbutamol

23-05-2019 om 12:51 uur

in de nacht is mijn zuurstof of 84% of het zakt naar 72% ik zit nog steeds te wachten op bericht van het ziekenhuis maar nu hoorde ik van de apotheek dat als ik niet spoelde na gebruik van salbutamol dat het daardoor zou komen. ik gebruik het als ik ga lopen en dan vraag ik mij af hoe ik dan moet spoelen. water kan ik niet goed verdragen of het moet heel koud zijn maar klopt dit verhaal

Login of registreer om te reageren
24-05-2019 om 06:16 uur

De vraag is nog steeds daalt t tijdens je abneu's of ook tussendoor? Anders is een beugel of toch de CPAP de oplossing.

Login of registreer om te reageren
24-05-2019 om 07:17 uur
Reactie op goudvisje

Moet je tot september wachten lees ik nu? Dit is toch te lang, ik zou dan een second opinion bij een ander zkhs vragen of via je huisarts proberen te versnellen.

ik was afgelopen dinsdag bij mijn huisarts en die zou mij over 2 weken bellen hoe het er voorstond

Login of registreer om te reageren
24-05-2019 om 07:44 uur

Ok, dus afwachten nog, ik vind het best lang duren voor je.
Hopelijk heeft de huisarts dan een oplossing zodat het sneller kan.

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
28-05-2019 om 09:45 uur

Beste Thea

De saturatie zakt niet omdat je niet spoelt na inhaleren van salbutamol. Spoelen doe je om irritatie in de mond/keelholte te voorkomen en om schimmels te voorkomen. Er lijkt wel sprake van een misverstand, kan me niet voorstellen dat een apotheek dit bedoelde te zeggen. De saturaties die u noemt zijn wel laag. Als het te maken heeft met slaapapneu en het is gemeten tijdens slaap is en niet meteen gevaarlijk, anders zou uw huisarts u al naar de eerste hulp sturen. Maar op de langere termijn, maanden/jaren, is het niet goed voor u. Zo lang wachten tot er wat aan gedaan wordt is dan niet prettig. U zou eventueel via de huisarts kunnen proberen eerder te worden gezien.

Met vriendelijke groet,

Serge van Wolferen, longarts

Login of registreer om te reageren
28-05-2019 om 09:55 uur
Reactie op Longarts Serge van Wolferen

Beste Thea

De saturatie zakt niet omdat je niet spoelt na inhaleren van salbutamol. Spoelen doe je om irritatie in de mond/keelholte te voorkomen en om schimmels te voorkomen. Er lijkt wel sprake van een misverstand, kan me niet voorstellen dat een apotheek dit bedoelde te zeggen. De saturaties die u noemt zijn wel laag. Als het te maken heeft met slaapapneu en het is gemeten tijdens slaap is en niet meteen gevaarlijk, anders zou uw huisarts u al naar de eerste hulp sturen. Maar op de langere termijn, maanden/jaren, is het niet goed voor u. Zo lang wachten tot er wat aan gedaan wordt is dan niet prettig. U zou eventueel via de huisarts kunnen proberen eerder te worden gezien.

Met vriendelijke groet,

Serge van Wolferen, longarts

ik dacht al dat dit niet zou kloppen gelukkig in ieder geval bedankt voor u antwoord

Login of registreer om te reageren
28-05-2019 om 12:17 uur

Je hoeft na Ventolin je mond niet persé te spoelen. Als je dit onderweg gebruikt, kan het niet eens (of je moet een flesje water bij de hand hebben). Je moet je mond spoelen na inhalatie van een ontstekingsremmer of combinatiemiddel,

Login of registreer om te reageren
28-05-2019 om 13:35 uur
Reactie op Thirza

Je hoeft na Ventolin je mond niet persé te spoelen. Als je dit onderweg gebruikt, kan het niet eens (of je moet een flesje water bij de hand hebben). Je moet je mond spoelen na inhalatie van een ontstekingsremmer of combinatiemiddel,

dat heb ik inderdaad nog nooit gedaan want als je idd buitenloopt en je gebruikt moet ik echt heel koud water hebben anders krijg ik een ontzettende hoestbui

Login of registreer om te reageren