Zwanger, aanval en heel veel slijm

26-05-2019 om 08:21 uur

Hi allemaal,

Ik ben momenteel zwanger van ons tweede kindje en waar bij de zwangerschap van mijn zoon mijn astma volledig in remissie ging, heb ik nu juist meer last. En niet zo’n klein beetje ook.

Al twee weken ben ik aan het hoesten en dit werd alleen maar erger. ‘s Nachts kan ik niet slapen doordat ik bijna stik in het slijm. Als het er toch allemaal uitgezogen zou kunnen worden, man dat zou wat zijn! Ik ben continu aan het hoesten, maar ik raak mijn slijm niet (goed) kwijt.
Van de huisarts heb ik nu een stootkuur Prednison, flixotide in aerosol gekregen (ipv in de discus) en atrovent (generieke). Salbutamol had ik al in gebruik net als broomhexine.
Gelukkig mag dat allemaal, maar ik merk dat ik me nog steeds nauwelijks beter voel. De prednison gebruik ik sinds donderdag.

Heeft iemand tips? Hoe beter te hoesten? Hoe het slijm weg te krijgen? Hoe ik beter kan slapen etc etc?

Dank jullie wel!

Login of registreer om te reageren
26-05-2019 om 08:25 uur

slijmoplosser is misschien fijn nu, dat kun je kopen bij de apotheek of drogist (maar in jou geval-zwanger- zou ik t bij de apotheek kopen).
dit spul zorgt ervoor dat het slijm dunner wordt gemaakt en makkelijker op te hoesten is.

enne... gefeliciteerd met dit kleine mensje in je!

Login of registreer om te reageren
26-05-2019 om 08:40 uur

Allereerst gefeliciteerd!

Wat naar dat je astma nu heel erg opspeelt. Wat emsepems zegt inderdaad bij de apotheek kijken voor een slijmoplosser. Misschien zou tijm ook kunnen helpen erbij door het door een salade te doen of als thee te drinken. Een kussen onder je matras zodat je wat hoger ligt helpt misschien ook. En via een fysiotherapeut kan je leren huffen waardoor je het slijm ook beter wegkrijgt.

Hopelijk knap je snel op en je heb je minder last van het slijm en het hoesten!

Login of registreer om te reageren
26-05-2019 om 12:47 uur

Dank voor jullie reacties, de broomhexine is de slijmoplosser die ik nu mag. Die neem ik nu ook, maar het zet nog niet veel zoden aan de dijk.

Dank ook voor de tip om bij de fysio langs te gaan om te leren huffen. Dat ga ik uitzoeken!

En ook dank voor jullie felicitaties☺️

Login of registreer om te reageren
27-05-2019 om 09:50 uur

Gefeliciteerd!
Kan het niet zo zijn dat je ook last hebt van hooikoorts?
Der hangen weer volop pollen in de lucht ook, daardoor zit ik ook iedere keer vol.

Login of registreer om te reageren
27-05-2019 om 11:14 uur

Ik gebruik van VitOrtho N-acetylcysteïne, geen idee of je dit mag als je zwanger bent, maar dit zou misschien ook kunnen helpen:)

Login of registreer om te reageren
27-05-2019 om 11:49 uur
Reactie op Mamv2

Gefeliciteerd!
Kan het niet zo zijn dat je ook last hebt van hooikoorts?
Der hangen weer volop pollen in de lucht ook, daardoor zit ik ook iedere keer vol.

Ik ben op pollen getest, maar laat geen overgevoeligheid zien op dat vlak. Ik heb ook geen allergische klachten op dit moment (tranende ogen, loopneus ed), los van mijn longen dan.

Login of registreer om te reageren
27-05-2019 om 11:53 uur
Reactie op Nckiie

Ik gebruik van VitOrtho N-acetylcysteïne, geen idee of je dit mag als je zwanger bent, maar dit zou misschien ook kunnen helpen:)

Dank je wel voor je tip. Ik hou het alleen op dit moment even bij de medicatie die ik nu heb. Mocht het niet beter worden dan overleg ik met mijn artsen. Ik wil mijn kindje ook niet onbeperkt blootstellen aan allerlei medicatie. Ik heb aan het begin van mijn zwangerschap nl ook last gehad van extreme zwangerschapsmisselijkheid en heb daardoor ook zware medicatie moeten gebruiken.

Login of registreer om te reageren
27-05-2019 om 12:38 uur

Nee snap je helemaal! Dit heb ik van de homeopaat voorgeschreven gekregen:)
Hoop voor je dat het echt snel overgaat, lijkt me enorm naar:( nogmaals beterschap!

Login of registreer om te reageren
27-05-2019 om 12:53 uur
Reactie op Nckiie

Nee snap je helemaal! Dit heb ik van de homeopaat voorgeschreven gekregen:)
Hoop voor je dat het echt snel overgaat, lijkt me enorm naar:( nogmaals beterschap!

Dank je wel!

Login of registreer om te reageren