Juni 2019 - Droge mond

27-05-2019 om 07:29 uur

Veel longpatiënten die een puffer gebruiken hebben last van een droge mond. Dit komt door een stofje in de puffer die zorgt dat je minder speeksel aanmaakt. Heel vervelend. Wat kun je er zoal aan doen? Bekend zijn een slokje water drinken of kauwgom nemen.

Komt je dit bekend voor? Heb jij nog andere tips om dit aan te pakken.

Login of registreer om te reageren
27-05-2019 om 08:04 uur

Ik heb ook vaak een droge mond, vooral wanneer ik snachts of s'ochtends wakker wordt, overdag ook maar dan neem ik steeds een slokje water.
Tips heb ik niet, behalve water en indd kauwgom kauwen, soms helpt iets zuurs eten ook, dat maakt meer slijm aan maar helpt maar even.

Login of registreer om te reageren
27-05-2019 om 08:57 uur

Van mijn puffers krijg ik nooit een droge mond, pas als ik de Montelukast heb ingenomen. Op mijn nachtkastje staat altijd een glas met fris water. Overdag zuig ik als het erg is op een suikervrij pepermuntje. of zuurtje.

Login of registreer om te reageren
27-05-2019 om 09:36 uur

Ik heb altijd een droge mond. Al voordat ik de puffers gebruikte. Dus ik denk niet dat het daaraan ligt. Mijn tandarts wist er ook niets op. Soms is het weg en dan weer wel.

Login of registreer om te reageren
27-05-2019 om 10:52 uur

Bekend en reuze irritant. Ik heb kauwgom zonder schadelijke zoetstoffen voor tussendoor en water drinken helpt ook wel. Staat ook op mijn nachtkastje....

Login of registreer om te reageren
29-05-2019 om 06:55 uur

zure producten stimuleert het speekselaanmaak

Login of registreer om te reageren
30-05-2019 om 11:30 uur

Ik maak ook vrij weinig speeksel aan. Soms is mijn mond zo droog dat ik bijna niet kan praten. In het ziekenhuis kreeg ik er een spray voor; Saliva mondspray. Het is geen wondermiddel, maar het helpt wel iets. Verder neem ik heel vaak een slokje water, dat helpt heel even.

Login of registreer om te reageren
30-05-2019 om 11:33 uur

Ik heb altijd een flesje water bij me en 's nachts een flesje water naast mijn bed.

Login of registreer om te reageren
01-06-2019 om 18:27 uur

Hier ook: Nergens last van: Geen droge mond, geen schimmels.

Login of registreer om te reageren
01-06-2019 om 19:19 uur

Ik heb altijd een flesje water bij me en ‘s nachts ligt er ook een flesje naast mijn bed. Vooral van het vernevelen krijg ik een droge mond.

Login of registreer om te reageren