Pas gestopt met roken

16-05-2019 om 18:33 uur

Hoi allemaal,

Ik ben nieuw hier, dus weet niet of ik met deze vraag hier moet zijn, zoniet dan hoor ik het graag :)

Ik ben nu sinds 1,5 week gestopt met roken.
Dit was nadat ik ziek werd, een enorme griep kreeg met keelontsteking. Ik kon toen niet meer roken, en toen heb ik gelijk de knoop doorgehakt om te stoppen.
Ik merk al wat kleine dingen qua voordelen, zoals meer ruiken en een frisser gevoel als ik adem. Alleen heb ik op de een of andere manier (?) ook negatieve dingen die ik merk, zoals bijvoorbeeld een ontzettende vervelende hoest, die maar niet weg wil gaan. Voordat ik stopte was dit ook zo, alleen was dat vaak maar het "rokerskuchje" zullen we maar zeggen. Kan iemand me vertellen hoe dit komt?
Verder heb ik ook nog last van een ruis in mijn ademhaling, die je kenbaar voelt en hoort als ik adem. Is dit normaal? Hoort dit bij stoppen met roken? Gaat dit ook weer weg of blijft dit zo? En moet ik hiermee dan uiteindelijk naar een huisarts?

Groetjess,

Login of registreer om te reageren
24-05-2019 om 07:50 uur

Beste expaffer,
wat goed dat je gestopt bent. Ik ben het eens met de antwoorden van
Balling. De meeste klachten verdwijnen na verloop van tijd weer. Het lichaam reageert op het stoppen met roken en daardoor kun je je de eerste maanden wat hangerig voelen, meer hoesten, slijm opgeven etc.
Houd vol, de eerste 3 maanden heb je nodig om je gewoonte af te leren, dus zorg dat je genoeg afleiding hebt en andere gewoontes aanleert.
Succes

Login of registreer om te reageren