salbutamol

23-05-2019 om 12:51 uur

in de nacht is mijn zuurstof of 84% of het zakt naar 72% ik zit nog steeds te wachten op bericht van het ziekenhuis maar nu hoorde ik van de apotheek dat als ik niet spoelde na gebruik van salbutamol dat het daardoor zou komen. ik gebruik het als ik ga lopen en dan vraag ik mij af hoe ik dan moet spoelen. water kan ik niet goed verdragen of het moet heel koud zijn maar klopt dit verhaal

Login of registreer om te reageren
23-05-2019 om 13:30 uur

Ik gebruik zowel Foster als Salbutamol en bij beide werd me verteld dat ik na gebruik eerst met wat water moest "gorgelen" en uitspugen waarna ik vervolgens het resterende water mag doorslikken.
Dit om schimmel infecties in de keel te voorkomen.

Login of registreer om te reageren
23-05-2019 om 13:31 uur

Ik weet wel dat je je mond moet spoelen na het gebruik van een inhaler. Maar of je zuurstof daardoor zakt door niet te spoelen lijkt me sterk!

Login of registreer om te reageren
23-05-2019 om 13:57 uur

Heel raar dat het daardoor zou komen! Daar geloof ik niet in!

Login of registreer om te reageren
23-05-2019 om 14:53 uur

ik dus ook niet maar omdat het zolang duurt voor ik bij mijn longarts terecht kan vraag ik het maar hier

Login of registreer om te reageren
23-05-2019 om 18:52 uur

Snap ik. Hele rare apotheekmedewerker die dit zei. Weet je ook hoe lang je apneu's duren? Als ze lang duren zakt je saturatie ook en dat heeft niks met de salbutamol te maken.

Login of registreer om te reageren
23-05-2019 om 19:48 uur

ik heb gelukkig geen apneu heel licht maar dus hoef geen apparaat maar waar het aan ligt weet ik dus niet ik loop in het amc en daar zijn een heleboel longartsen weg dus die er nog zijn hebben het heel druk dus moet ik waarschijnlijk tot september gaan wachten

Login of registreer om te reageren
23-05-2019 om 19:54 uur

6x toch? De vraag is of die dalingen saturatie zomaar tijdens t slapen zijn of puur tijdens de ademstops. Dat is wel belangrijk om te weten! Stel je stopt 6x per uur 1 of 2 minuten is het niet gek als je saturatie daalt op zo'n moment. Wel slecht voor je lijf.

Login of registreer om te reageren
23-05-2019 om 21:11 uur

Ik ben geen deskundige maar dit soort onzin heb ik nog nooit gehoord, mond spoelen is ivm schimmelinfectie, heb heel vaak gehad dat ik niet mijn mond kon spoelen maar daardoor werd niet mijn saturatie lager.
S' nachts zakt de saturatie altijd wel iets maar dit is wel erg laag, hopelijk heb je vlug een antwoord, misschien heb je snachts zuurstof nodig.
Sterkte!

Login of registreer om te reageren
23-05-2019 om 21:16 uur

Moet je tot september wachten lees ik nu? Dit is toch te lang, ik zou dan een second opinion bij een ander zkhs vragen of via je huisarts proberen te versnellen.

Login of registreer om te reageren
23-05-2019 om 21:28 uur

Nog een tip: is een telefonisch consult niet een optie voor die tijd? Die kunnen ze vaak makkelijk even tussendoor plannen zei mijn longarts, bij ons op de poli is het ook heel erg druk. Dan kan je toch je vragen stellen.
En dit over salbutamol heb ik ook nog nooit gehoord. Zou alleen kunnen als je er allergisch voor bent in mijn ogen, maar dan merk je het overdag al lijkt mij. Ben benieuwd wat de arts hierover zegt op het forum.

Login of registreer om te reageren