pijn, beurs gevoel na longontsteking. Is dat normaal

23-05-2019 om 07:33 uur

Ik heb een longontsteking gehad zonder de normale verschijnslen. zonder hoesten of griep verschijnselen.
Wel met enorme pijn (messteken in mijn zij) en kortademigheid.
Na 2 weken antibiotica gaat het erg goed. conditie gaat met sprongen vooruit.
Ik houd alleen een pijnlijke plek op mijn linkerzij tussen mijn ribben, voelt als een flinke blauwe plek.
Is dit normaal en gaat het vanzelf over of kan het iets anders zijn vraag ik me af.

Login of registreer om te reageren
23-05-2019 om 12:20 uur

Is er geen controlefoto genomen tuandra?
Houd sowieso rekening met 6 weken herstel. Minimaal.
Er zijn verschillende soorten longontsteking trouwens.

Login of registreer om te reageren
23-05-2019 om 14:10 uur

Ja, die foto komt nog over 3 weken maar ik dacht misschien tussendoor gerustgesteld te kunnen worden over wat dit is en het er bij hoort.

Login of registreer om te reageren
23-05-2019 om 14:17 uur

Als de ontsteking aan de buitenkant zit, tegen het longvlies aan, kan het flink pijn doen. Dat blauwe plekken gevoel kan ook komen doordat je afemhalingsspieren harder moeten werken door ademhalen en hoesten.

Login of registreer om te reageren
24-05-2019 om 11:47 uur

Ik heb inderdaad het gevoel dat het tegen het longvlies aan zat.
Hoesten heb ik nooit gedaan maar ademhalen is wel een punt (geweest)

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
11-06-2019 om 14:37 uur

Klinkt inderdaad als prikkeling van het borstvlies en dat kan pijnlijk zijn. Goed dat er een controle foto wordt gemaakt, daar zal in ieder geval een goed beeld op kunnen worden verkregen.

Groet, Peter van Tilburg

Login of registreer om te reageren
10-07-2019 om 11:06 uur

Inmiddels is er een longfoto gemaakt en dat laat zien dat er inderdaad nog restant van de longvlies ontsteking zit (verkleving)
Erg vervelend dat dit nog steeds gevoelig blijft.
Ook vraag ik me af hoe lang ik nog wat rustiger aan moet doen om de weerstand zo goed en snel mogelijk op te bouwen.

Login of registreer om te reageren