longontsteking zonder koorts en longen klinken schoon

30-05-2012 om 09:43 uur

Hallo,

ik vraag me iets af. Twee jaar geleden was ik weer eens gigantisch aan het hoesten. Ik heb astma en had al eerder longontstekingen gehad, dus ik dacht zeker te weten nu weer een longontsteking te hebben. Maar de huisarts vond dat mijn longen schoon klonken en omdat ik ook geen koorts had (heb serieus pas twee keer in mijn leven koorts gehad!) stuurde hij me naar huis met steeds weer andere hoestonderdrukkers. Wel met de belofte dat als het zoveelste middel niet zou helpen, hij me naar het ziekenhuis zou sturen voor een longfoto. Zo gezegd zo gedaan.

In het ziekenhuis kreeg ik gelijk de uitslag van de radioloog; dubbele longontsteking en ik moest van hem dus gelijk aan de antibiotica. Mijn vraag is of/hoe dit kan; schone longen, geen koorts maar wel dubbele longontsteking..

Login of registreer om te reageren
02-04-2019 om 07:52 uur

Eh het zinnetje je longen klinken goed hoor ik altijd terwijl ik mijn longen ken.
Bij mij is er een keer gezegd dat ik hyperventileerde dat was van zaterdag op zondag nacht en zondag avond lag ik in het ziekenhuis met een zware griep/ longontsteking en is het behoorlijk heftig geweest net geen ic opname. Maar ook afgelopen zomer nog is door de eerste radioloog gemist dat ik een longontsteking had en pas later bleek het wel zo te zijn, had gelukkig al van de hap een ab kuur gehad, omdat zij me wel vond rommelen, alleen mede door de warmte bleef het niet goed gaan waardoor ik tot 2 keer toe op de SEH was beland.
Loop nu ook alweer weken te kwakkelen en zal mij niks verbazen als er meer is, dan dat m’n huisarts zegt

Login of registreer om te reageren
02-04-2019 om 09:27 uur

Herken dit ook wel. Ik was naar de huisarts geweest omdat ik verschrikkelijk hoestte, pas na een thoraxfoto zei hij dat het een dubbele longontsteking was. Huh, ik werkte gewoon, had geen koorts. Maar moest me toen wel ziek melden, kreeg een a.b. kuur van 14 dagen. Daarna was het zelfs verergerd en werd ik doorverwezen naar longarts.

Login of registreer om te reageren
22-05-2019 om 21:07 uur

Beste Thirza, wat zei de longarts toen.? Hoe is het nu?

Login of registreer om te reageren