slaapapneu

13-05-2019 om 13:53 uur

goede middag

bij mij is slaapapneu vastgesteld 6 x per uur maar daarnaast heb ik in de nacht bij normale slaap 84 % zuurstof en bij droomslaap 72% wat zou hier aangedaan kunnen worden ik vind dit wel een beetje angstig

Login of registreer om te reageren
21-05-2019 om 15:12 uur

Dank je voor je reactie. Wat slecht om zo lang te moeten wachten! Toch geen CPAP, maar de saturatie is wel heel laag. Dan heb je toch behoorlijke lange stops! Neem aan dat je klachten hebt dat je het onderzoek hebt gekregen? Je kan altijd nog voor een second opinion naar een echt slaapcentrum gaan he!

Login of registreer om te reageren
21-05-2019 om 20:27 uur

het slaaponderzoek is via het nederlands slaapinstituut gegaan daar kijken ze naar verschillende dingen. maar tegen de laagte van de saturatie zit ik al heel lang tegen aan te hikken. als ik train moet ik met zuurstof trainen maar dan nog zakt mijn saturatie naar een waarde van 84 % afgelopen vrijdag was het zelfs 79% dus dat moet ook uitgezocht worden

Login of registreer om te reageren
07-07-2019 om 12:07 uur

ik heb een onderzoek gehad bij het amc omdat ik toch angstig bleef omdat ik in de nacht zo laag in mijn saturatie zat. mijn longarts heeft mij toen uitgelegd dat dat kwam omdat in de nacht je spieren behalve je hartspier verslappen dus ook je ademshalingspieren en andere spieren die belangrijk zijn voor het doorlaten van zuurstof. daarom is het zo laag en als je in de remslaap bent is het helemaal

Login of registreer om te reageren
07-07-2019 om 15:59 uur

Hoe die het uitlegt lijkt het erop dat het normaal is en bij iedereen voorkomt maar dat is niet zo. Bij gezonde mensen blijft het gewoon minstens boven de 95% tot 100%

Login of registreer om te reageren
08-07-2019 om 15:26 uur

bij longpatienten dus niet jammer genoeg maar ik kan er gelukkig mee leven met deze uitslag

Login of registreer om te reageren
08-07-2019 om 16:34 uur

Toch kan ik me er niet zo in vinden want het zou dan juist wat omhoog moeten gaan omdat de spieren in "slaaptoestand" nauwelijks extra zuurstof vragen in tegenstelling tot overdag. M.i. is snachts zo laag niet normaal en zou naar gekeken moeten worden maar ik ben geen arts gelukkig. Ook weinig apneu en dan juist met lage saturatie ( hypopneu ) verdient behandeling.

Login of registreer om te reageren
08-03-2022 om 15:33 uur
Reactie op balling

6x per uur is minimaal.
De indicatie voor een CPAP begint bij 20, geloof ik.

Hoe meet je trouwens je saturatie tijdens de slaap?
Ben ik zeer benieuwd naar.

Dit word tijdens het onderzoek gedaan. Dat gebeurt tijdens slaaptest

Login of registreer om te reageren