kopjekoffie

20-05-2019 om 09:11 uur

Hoi,sinds 2 jaar gediagnoseerd met astma. Mijn vraag is : geven medicijnen meteen verlichting? Ik heb steeds het gevoel dat het bij mij weinig doet. Ik gebruik, beclametasondipropionaat en ipratopiumbromide.
En is het normaal dat je klachten samen kunnen gaan met buikklachten?

Login of registreer om te reageren
20-05-2019 om 09:28 uur

De beclometason duurt een aantal weken voordat die werkt, echter werkt de ipratropiumbromide een half uur na inname en daar zou je dan wel wat van moeten merken. Merk je daar niks van dan kan het zijn dat je een andere luchtwegverwijder nodig hebt. Ik ben begonnen met salbutamol, dat heeft nauwelijks effect bij mij en daarna kreeg ik foster een combi waar ook beclometason in zit en dit werkte bij mij heel snel:) verder gebruik ik ook ipratropiumbromide en dit werkt voor mij ook goed, maar ken ook mensen waarbij het niks doet.

Veel mensen met astma hebben ook buikklachten heb ik ontdekt, zelf ik heb prikkelbaar darmsyndroom, maar ik merk zelf geen verband hiertussen. Wel ben ik soms misselijk van de benauwdheid.

Login of registreer om te reageren
17-07-2019 om 09:25 uur

Ook bij mij werkten niet alle medicatie, gebruik nu spiriva (longverwijder) en flutiform (corticosteroïden en longverwijder mengsel) spiriva werkt op een andere manier dan die in de flutiform zit en beide samen werken goed voor mij. Ik denk zelf (en hoor het steeds vaker om mij heen) dat zoals eczeem en astma samengaan ook darmproblemen en astma samengaan. Ik heb een lichte colitus ulcerosa en een prikkelbaar darm syndroom (soort verzamelnaam voor geïrriteerde en gevoelige darmen). In de 30 jaar van medicatie ben ik toch enkele keren naar een nieuwere/ andere medicatie overgegaan. Het is gewoon uitproberen tot je degene treft die wel werkt voor jou. Overleg het eens met de huisarts of longarts.

Die je nu gebruikt, werken ze al of heb je andere gekregen?

Login of registreer om te reageren