Luchtdruk

18-05-2019 om 07:45 uur

De laatste dagen schijnt de luchtdruk hoger te zijn. De laatste dagen voel ik me stukken beter. Weet iemand of er een verband is tussen luchtdruk en je beter voelen bij COPD?

Login of registreer om te reageren
18-05-2019 om 15:51 uur

Op mijn barometer is de luchtdruk nu lager dan 1010 mb, terwijl 1015 het gemiddelde is.

Ik kan beter ademen bij een lage luchtdruk en dat schijnt ook zo te zijn bij mensen die in de bergen revalideren.

Login of registreer om te reageren
18-05-2019 om 18:39 uur

Ik adem beter bij hogere luchtdruk, ook in ee bergen

Login of registreer om te reageren
18-05-2019 om 19:34 uur

Geen idee of het bij copd ook van invloed is, lijkt me van wel. Aangezien mensen met copd niet wordt aangeraden hoog de bergen in te gaan, waar de luchtdruk over het algemeen lager is.
Zelf denk ik ook dat ik het bij een hogere luchtdruk beter doe, zeker ook omdat het weer dan vaak beter is en van droog weer heb ik direct profijt:)

Login of registreer om te reageren
18-05-2019 om 19:58 uur

Lage luchtdruk is niet goed voor je longen. Bij lage luchtdruk bevat de lucht minder zuurstof.
Als de luchtdruk ECHT laag is, zoals b.v. in de Andes, krijgen mensen ademhalingsproblemen. Als je longen niet zo goed zijn kunnen ze moeilijker zuurstof emen en dan krijgen o.m. het hart en de hersenen minder zuurstof. Niet zo best.
In b.v. Duitsland en Oostenrijk is de luchtdruk in de bergen niet zo laag.
Revalideren in de bergen daar werd gepromoot vanwege de schone/zuivere lucht.

Login of registreer om te reageren
19-05-2019 om 07:38 uur

Dank voor de reactie. Ik ga het eens bijhouden.

Login of registreer om te reageren
19-05-2019 om 14:59 uur

Tipje:
Luchtdruk en temperatuur gaan niet altijd gelijk op.
Vandaag hier buiten 21 gr. C. en luchtdruk 1007 mb.

Login of registreer om te reageren
19-05-2019 om 15:49 uur

@marlen niet altijd, maar vaak betekent een hogere luchtdruk een zonnigere dag dus minder vocht. In de winter is dit vaak een koude zonnige dag en in de zomer een warme zonnige dag.
Dus het hoeft niet per se een hogere temperatuur te zijn. De luchtvochtigheid is vandaag ook wat hoger:)
Maar zo verschilt het weer waar iedereen het beter bij doet, ik heb graag een lage luchtvochtigheid en qua luchtdruk weet ik het nog niet echt.

Login of registreer om te reageren
19-05-2019 om 16:43 uur

Je kunt op temperatuur en luchtdruk anticiperen maar er valt weinig aan te doen.
Zelfde verhaal als pollen en belastingen.

Login of registreer om te reageren
19-05-2019 om 17:06 uur

@balling tsja je kan er wel rekening mee houden met vakantie bijvoorbeeld en het is fijn om te weten wanneer je longen je wat minder pesten zodat je er rekening mee kan houden:)

Login of registreer om te reageren
19-05-2019 om 17:13 uur

@Nckiie
Is natuurlijk verstandig en ook genoemd.
Maar dit onderwerp doet me heel sterk denken aan het weer:
We hebben 't er voortdurend over maar wat doe je er aan?

(Ofschoon er mensen zijn die denken dat we dat ook kunnen regelen met heel veel geld te doneren aan onze regering, Sorry! Off-topic maar niet helemaal.........
Om dit probleem te tackelen moet je dan op Yasser Feras stemmen. Die schijn het knopje van de thermostaat gevonden te hebben.)

Login of registreer om te reageren