Het verband tussen medicatie en slaapproblemen

17-05-2019 om 05:51 uur

Sinds dat ik de ontstekingsremmer in Foster gebruik slaap ik stukken onrustiger. Eerst zag ik het verband niet tot ik een artikel in de Longwijzer van deze maand las en dat daarin het verband werd gebracht met het tijdstip waarop je het inneemt. Ik neem Foster 's ochtends en rond een uur of 8 's avonds in. In dat artikel werd aangeraden om rond het avondeten te puffen en dat dat aanzienlijk kan schelen. Er zit nl. Een soort van stresshormoon in en dat verklaard waarschijnlijk waarom ik slecht slaap omdat dat doorwerkt... Ik heb nu mijn inneemschema aangepast en merk ook dat er praktische voordelen aan zitten. Benieuwd hoe het uit zal werken.... Hebben jullie soortgelijke ervaringen ermee?

Login of registreer om te reageren
17-05-2019 om 06:11 uur

Hi Wilmar2410

Ook ik gebruik sinds kort Foster en herken het onrustiger slapen wel.
Ik slaap niet slecht, maar ben 's nachts wel vaker wakker waar ik voorheen de hele nacht door sliep.
Had de link nog niet gelegd eigenlijk aangezien ik nog niet zolang ervaring heb met long medicatie.
Ik moet er wel bijzeggen dat het, gezien jij schrijft, niet echt aan m'n inname tijden kan liggen.
Gebruik het 2 x daags waarvan de eerste keer om 6uur 's morgens en de 2e keer rond 17:00uur 's middags.

Login of registreer om te reageren
17-05-2019 om 06:21 uur
Reactie op mensch

Hi Wilmar2410

Ook ik gebruik sinds kort Foster en herken het onrustiger slapen wel.
Ik slaap niet slecht, maar ben 's nachts wel vaker wakker waar ik voorheen de hele nacht door sliep.
Had de link nog niet gelegd eigenlijk aangezien ik nog niet zolang ervaring heb met long medicatie.
Ik moet er wel bijzeggen dat het, gezien jij schrijft, niet echt aan m'n inname tijden kan liggen.
Gebruik het 2 x daags waarvan de eerste keer om 6uur 's morgens en de 2e keer rond 17:00uur 's middags.

Ik denk dat het ook per persoon verschilt.... Ben wat dat betrefd toch al extreem gevoelig op dat gebied. Ga het gewoon proberen met een ander inneem schema. Ik gebruik ook Atrovent 4x daags.... Wellicht heeft dat ook invloed... Je staat er gewoon blanco in en er wordt eigenlijk niet voldoende info gegeven. Dat is soms irritant.

Login of registreer om te reageren
17-05-2019 om 07:12 uur

Gelukkig nooit last van gehad met de foster:) wel met prednisolon:(

Alle informatie geven ze niet zo snel, omdat er mensen zijn die alle bijwerkingen krijgen die je noemt. Vaak kan je beter een medicijn proberen en later als je bijwerkingen merkt kijken of het daar vandaan komt, omdat je onderbewuste nog wel eens een “spelletje” met je speelt.
Vaak noemen artsen alleen de belangrijkste bijwerkingen.
Ik had eerder gedacht dat het door de luchtwegverwijder zou komen dat je slecht slaapt.
Maar als een ander schema werkt dan zou dat super zijn:D

Login of registreer om te reageren
17-05-2019 om 07:46 uur
Reactie op Nckiie

Gelukkig nooit last van gehad met de foster:) wel met prednisolon:(

Alle informatie geven ze niet zo snel, omdat er mensen zijn die alle bijwerkingen krijgen die je noemt. Vaak kan je beter een medicijn proberen en later als je bijwerkingen merkt kijken of het daar vandaan komt, omdat je onderbewuste nog wel eens een “spelletje” met je speelt.
Vaak noemen artsen alleen de belangrijkste bijwerkingen.
Ik had eerder gedacht dat het door de luchtwegverwijder zou komen dat je slecht slaapt.
Maar als een ander schema werkt dan zou dat super zijn:D

Precies.... Niet geschoten is altijd mis...

Login of registreer om te reageren