Prednison tijdens spirometrie

15-05-2019 om 22:16 uur

Weet iemand of prednison gebruik vlak voor de spirometrie invloed heeft op de uitslag? Beetje domme vraag misschien. Maar nu ik 1 dag moest stoppen met alle medicatie leek het net of ik veel minder benauwd was dan tijdens eerdere keren. Ik heb net een prednison kuur achter de rug, dus ik dacht zou dat nog daar door kunnen komen? En zo ja, is de uitslag van die spirometrie van wel betrouwbaar?

Login of registreer om te reageren
16-05-2019 om 08:38 uur

Dat weet ik niet, maar ik denk het wel. Ik zou het i.i.g. even melden zodat ze het kunnen noteren. Ik mag alles gewoon door blijven gebruiken gelukkig.

Login of registreer om te reageren
16-05-2019 om 08:59 uur

Ik vind het een interessante vraag, misschien eens bij vraag het de deskundige plaatsen.
Ik heb mij dit ook weleens afgevraagd,ik weet het zelf niet.

Login of registreer om te reageren
16-05-2019 om 09:05 uur

Bij mij staat op het formulier dat ik contact op moet nemen als ik zes weken voor een longfunctie prednison of antibiotica voor mijn longen heb gebruikt. Ik zou even bellen.

Login of registreer om te reageren
16-05-2019 om 12:04 uur

Ik heb hem dus gisteren gehad. En toen vroegen ze het dus? Toen ging ik er pas over na denken. Maar ik zal hem eens bij de deskundige plaatsen

Login of registreer om te reageren
16-05-2019 om 12:49 uur

Ja het heeft zeker invloed op de spirometrie althans bij mij altijd wel:) na een stootkuur heb ik vaak een betere longfunctie nog na een paar weken:)

Login of registreer om te reageren
16-05-2019 om 13:46 uur
Reactie op Nckiie

Ja het heeft zeker invloed op de spirometrie althans bij mij altijd wel:) na een stootkuur heb ik vaak een betere longfunctie nog na een paar weken:)

Dan heb je eigenlijk dus niet echt een reƫel beeld! Kreeg niet gelijk de uitslag, maar ik verwacht dat hij beter is dan eerdere keren.

Login of registreer om te reageren