ik krijg al een week iedere dag van die long aanvallen of krampen.

20-04-2019 om 14:30 uur

Ik hen in de afgelopen maand eerst een keelontsteking gehad, waardoor ik een antibioticakuur gekregen heb. Daarna nog een longontsteking , en weer een antibioticakuur. En daarna kreeg ik een ontsteking aan mijn oor, en dus weeer een antibioticakuur. Nu bij de derde kuur werd ik ook erg verkouden, waar ik nog steeds niet van hersteld ben. sinds vorige week zaterdag heb ik die laatste kuur afgemaakt, maar voel me nu zooo ontzettend beroerd , de hele dag eigenlijk. En heb constant een misselijk gevoel. En heel erg benauwd. En wat ik voor het eerst gekregen heb is dagelijks een paar keer dat het net lijkt of ik vreselijke krampen krijg aan mijn longen. Dan doet het zoveel pijn. En dat duurt dan zo wisselend van een kwartier tot een half uur of nog langer. En ik kan dan alleen maar hopen wanneer het weer voorbij is. Het zijn van die aanvallen. Ik ben gisteren naar de huisarts geweest , en zij hebben vastgesteld dat het , gelukkig , niet van mijn hart afkomstig is. Maar nu, dan komt het echt van mijn longen vandaan. Maar wat is het? Ik ben ook constant heel snel moe. En alles wat ik nu doe is echt iedere keer een opgave. Kan iemand mij vertellen wat dit nu is?

Login of registreer om te reageren
23-04-2019 om 09:38 uur

dolfine

Wat vervelend dat je niet goed opknapt, moe en misselijk bent. Het gevoel van verkrampte longen (of en branderig gevoel) kan verschillende oorzaken hebben. Allereerst duurt het herstel van een longontsteking best lang. Dat kan je moeheid verklaren. Voor de overige klachten ( benauwd, aanvallen etc) raden we aan terug te gaan naar je huisarts. De huisarts kan beoordelen of astma mogelijk een rol speelt. Of dat het nog restklachten zijn van de longontsteking. Ook kan een verkeerde ademhaling of hyperventilatie soms een rol spelen. Kortom overleg met je huisarts wat de oorzaak is van je klachten. Beterschap!!

met vriendelijke groet,
advieslijn

Login of registreer om te reageren
24-04-2019 om 12:08 uur

Dank je voor het antwoord. Ik ga zeker binnenkort weer naar de huisarts. Die krampen bij mijn longen, die zijn nu over. Ik heb ze niet meer. Ik heb ze in totaal een week , iedere dag gehad. Dan een paar keer per dag.Ben blij dat ik ze nu niet meer krijg. Maar , ik voel me nog steeds ziek. Hoe lang kan het nog duren? Voordat ik wat beter word? Een paar weken , of paar maanden??
En ik heb het de vorige keer verteld aan de huisarts over die long krampen, maar zij kon er ook niet veel over zeggen wat dat is. Zouden hier iets meer over kunnen vertellen s.v.p.
Vriendelijke groeten, dolfine

Login of registreer om te reageren
25-04-2019 om 07:51 uur

dolfine

Wij hebben ook geen idee wat de oorzaak was van je krampen., maar fijn dat het weg is. Hoe lang je herstel duurt kunnen wij ook niet goed beoordelen. Maar meestal moet je met COPD extra lang herstellen van een longontsteking. Je huisarts kan dit bij jou beter inschatten.
Beterschap!

Met vriendelijke groet,
advieslijn

Login of registreer om te reageren
14-05-2019 om 08:46 uur

Die krampen herken ik wel. Ik neem dan iov met arts buscopan dat haalt kramp in de darmen weg terwijl ik niet het gevoel heb dat de kramp vanuit mijn darmen komt. Valdispert wil ook wel eens helpen. Fijn dat je het niet meer hebt de tip is voor als je er in de toekomst misschien nog een keer last van krijgt.

Login of registreer om te reageren