ik krijg al een week iedere dag van die long aanvallen of krampen.

20-04-2019 om 14:30 uur

Ik hen in de afgelopen maand eerst een keelontsteking gehad, waardoor ik een antibioticakuur gekregen heb. Daarna nog een longontsteking , en weer een antibioticakuur. En daarna kreeg ik een ontsteking aan mijn oor, en dus weeer een antibioticakuur. Nu bij de derde kuur werd ik ook erg verkouden, waar ik nog steeds niet van hersteld ben. sinds vorige week zaterdag heb ik die laatste kuur afgemaakt, maar voel me nu zooo ontzettend beroerd , de hele dag eigenlijk. En heb constant een misselijk gevoel. En heel erg benauwd. En wat ik voor het eerst gekregen heb is dagelijks een paar keer dat het net lijkt of ik vreselijke krampen krijg aan mijn longen. Dan doet het zoveel pijn. En dat duurt dan zo wisselend van een kwartier tot een half uur of nog langer. En ik kan dan alleen maar hopen wanneer het weer voorbij is. Het zijn van die aanvallen. Ik ben gisteren naar de huisarts geweest , en zij hebben vastgesteld dat het , gelukkig , niet van mijn hart afkomstig is. Maar nu, dan komt het echt van mijn longen vandaan. Maar wat is het? Ik ben ook constant heel snel moe. En alles wat ik nu doe is echt iedere keer een opgave. Kan iemand mij vertellen wat dit nu is?

Login of registreer om te reageren
23-04-2019 om 09:38 uur

dolfine

Wat vervelend dat je niet goed opknapt, moe en misselijk bent. Het gevoel van verkrampte longen (of en branderig gevoel) kan verschillende oorzaken hebben. Allereerst duurt het herstel van een longontsteking best lang. Dat kan je moeheid verklaren. Voor de overige klachten ( benauwd, aanvallen etc) raden we aan terug te gaan naar je huisarts. De huisarts kan beoordelen of astma mogelijk een rol speelt. Of dat het nog restklachten zijn van de longontsteking. Ook kan een verkeerde ademhaling of hyperventilatie soms een rol spelen. Kortom overleg met je huisarts wat de oorzaak is van je klachten. Beterschap!!

met vriendelijke groet,
advieslijn