florafrans

11-05-2019 om 15:20 uur

Ben net lid geworden.
Heb al jaren COPD 2 gold, maar de laatste weken heb ik het steeds vaker erg benauwd, wordt in november 80 jaar en dan mag je eigenlijk niet klagen maar toch.
Was eerst niet zo angstig voor longaanval maar nu begint het menens te worden.
Zijn er meer mensen in deze fase en hoe gaan deze hier mee om.
Heb diverse pufjes en af en toe prednison maar steeds minder helpt dit.

Login of registreer om te reageren
11-05-2019 om 21:44 uur

Welkom hier Florafrans, ook al ben je 80 je mag best eens klagen, en het is geen klagen wat je doet, je hebt het benauwder dat is rot genoeg.
Misschien eerder naar de longarts of huisarts, even laten controleren kan nooit kwaad.
Soms heb je na jaren net een ander pufje nodig of wat meer inhalaties.
Sterkte! Jolien

Login of registreer om te reageren
13-05-2019 om 11:49 uur

'Klagen' is een breed begrip. Het lastig hebben en even van je af schrijven, praten, schreeuwen of wat dan ook kan enorm opluchten. Het is de bedoeling dat iedereen hier in zijn waarde gelaten wordt en dat doet ook eigenlijk iedereen! Dus als je eens lekker uitgebreid wil komen klagen, mag dat!

Welkom hier!

Login of registreer om te reageren
13-05-2019 om 20:29 uur

bedankt voor jullie begrip, zoek eigenlijk een lotgenoot waar mee ik dingen kan delen over deze rotziekte.

Login of registreer om te reageren
13-05-2019 om 21:08 uur

We zijn hier eigenlijk allemaal lotgenoten, de 1 heeft astma, de ander copd of copd en astma of een andere longziekte.
Ik heb copd fase 4 en gebruik 24/7 zuurstof, het gaat niet echt super maar doe mijn best en ga 1 x per week naar de fysio(wordt gebracht en gehaald door man) en rommel thuis ook nog wat aan, ik ben 56 jaar.
Zo weet je een beetje wie ik ben.
Je kunt alles vragen of delen, althans wat je kwijt wilt, mag ik je of jij zeggen of liever u?
Sterkte en groetjes, Jolien

Login of registreer om te reageren