Mijn grenzen

09-05-2019 om 07:59 uur

Ik ben me sinds de diagnose heel bewust van mijn grenzen. En dat er in de omgeving mensen zijn die snel geneigd zijn over mijn grenzen te willen gaan. Dat heeft te maken met het verwachtingspatroon wat ze van je hebben en wat ze zich gevormd hebben in de loop der jaren. Ben altijd best analistisch in mijn denken en kan gelukkig ook makkelijker nee zeggen. Morgenavond ga ik met een aantal bevriende buren naar een rock festival en hoewel ik een enorme
Iiefhebster ben van muziek weet ik niet wat ik kan verwachten. Spannend maar best een belevenis lijkt me. Toch hou ik voor mezelf rekening dat ik het niet zal kunnen uitzitten en voortijdig naar huis mag gaan... Je hebt tenslotte te maken met rokers (het is in de buitenlucht) en andere prikkels. Ik neem in elk geval mijn trouwe sjaal mee en mijn puffer..... En..... In de wetenschap dat ik gewoon zelf mijn grenzen mag aangeven. Tot daar en niet verder. Hoe gaan jullie daarmee om, met uitdagingen? Misschien kan ik daar nog wat van leren.

Login of registreer om te reageren
09-05-2019 om 08:52 uur

Zorg altijd dat je niet afhankelijk bent van anderen. Behalve dan van een eventuele betrouwbare partner.
Zorg dus altijd voor eigen vervoer als je ergens naar toe gaat.

Login of registreer om te reageren
09-05-2019 om 09:00 uur

Niet vooraan proberen te staan en vaak sta ik tussen mijn vrienden in, om van zo min mogelijk luchtjes last te hebben. Als het lukt kijk dan naar de wind en ga aan de goede kant staan, kan ook al wat schelen:) en ik neem op zo’n dag extra medicatie (in overleg) als voorzorg en tijdens om zo lang mogelijk te kunnen genieten:)
Alvast heel veel plezier!

Login of registreer om te reageren
09-05-2019 om 10:25 uur
Reactie op balling

Zorg altijd dat je niet afhankelijk bent van anderen. Behalve dan van een eventuele betrouwbare partner.
Zorg dus altijd voor eigen vervoer als je ergens naar toe gaat.

Gelukkig is het in mijn eigen woonplaats en ik heb manlief al gevraagd of hij me kan oppikken...

Login of registreer om te reageren
09-05-2019 om 10:26 uur
Reactie op Nckiie

Niet vooraan proberen te staan en vaak sta ik tussen mijn vrienden in, om van zo min mogelijk luchtjes last te hebben. Als het lukt kijk dan naar de wind en ga aan de goede kant staan, kan ook al wat schelen:) en ik neem op zo’n dag extra medicatie (in overleg) als voorzorg en tijdens om zo lang mogelijk te kunnen genieten:)
Alvast heel veel plezier!

goeie tips... Dank je wel...

Login of registreer om te reageren
11-05-2019 om 15:40 uur

Het is uitstekend verlopen, boven verwachting. Gelukkig geen rokers in de buurt en ik ben idd achteraan gebleven. Niet vooraan bij de geluidsboxen, want dan krijg je piepende oren...

Login of registreer om te reageren
11-05-2019 om 17:40 uur

Wat fijn dat je hebt kunnen genieten! En nog fijner dat er geen rokers in de buurt waren:D

Login of registreer om te reageren