Emoties

07-05-2019 om 09:08 uur

Ik bemerkte dat ik op emotioneel vlak nu ook mijn grenzen moet gaan stellen. Bij opwinding en ergenissen gaat het mis. Dus ben ik begonnen meer te relativeren en evt. beslissingen uit te stellen en in overleg te gaan als de drempel te hoog is voor me. En dat terwijl ik voeger best daadkrachtig ben en gewend was mijn eigen boontjes te doppen. Meer om hulp vragen, je schouders ophalen in conflict situaties. Het leven is een grote leerschool..

Login of registreer om te reageren
07-05-2019 om 17:06 uur

Waar ik ook best wel van opknap is een zgn. Powernap. Meestal in het begin van de middag. Hoeft niet lang te duren. 's nachts slaap ik helaas nogal licht.... en ja.... ergens bewust de tijd voor nemen is ook wel een soort van ontspanning. Ben ook echt een theeleut geworden. Er bestaat zoiets als Mindfulness.... maar heb daar zelf geen ervaring mee. Wie heeft dat wel?

Login of registreer om te reageren
07-05-2019 om 19:03 uur

Oh ja powernaps doe ik ook geregeld, maar soms word ik er ook vermoeider van.
Heb niet echt mindfulness gedaan, wel een app van vgz met een soort mindfulness oefeningen, is gewoon gratis en ik denk dat je die in app store kunt vinden.

Login of registreer om te reageren
09-05-2019 om 14:15 uur

Grappig ik begin ook voor mijn depressie morgen met een Mindfulness cursus.
Meer in het nu leven en minder jagen. Ik vraag me af of het iets voor mij is. Het wordt afgesloten met een stilte dag, nou.. mensen die mij kennen die liggen nu al in een deuk.

Van 09.30 tot 15.00 ofzo mag je dan niets zeggen, geen gebaren naar elkaar, niet schrijven, geen scherm, helemaal niets. 'Gewoon even zijn' zeggen ze dan. Volgens mij word ik juist van het 'verplichte' in het nu moeten zijn heel erg onrustig. Tenzij ik de natuur in kan ofzo, dan is het anders.

Login of registreer om te reageren
09-05-2019 om 16:21 uur
Reactie op Soosh

Grappig ik begin ook voor mijn depressie morgen met een Mindfulness cursus.
Meer in het nu leven en minder jagen. Ik vraag me af of het iets voor mij is. Het wordt afgesloten met een stilte dag, nou.. mensen die mij kennen die liggen nu al in een deuk.

Van 09.30 tot 15.00 ofzo mag je dan niets zeggen, geen gebaren naar elkaar, niet schrijven, geen scherm, helemaal niets. 'Gewoon even zijn' zeggen ze dan. Volgens mij word ik juist van het 'verplichte' in het nu moeten zijn heel erg onrustig. Tenzij ik de natuur in kan ofzo, dan is het anders.

Daar zou ik zelf ook moeite mee hebben... Met zwijgen op commando. Ik moet er toch eens over denken of het iets voor mij is....

Login of registreer om te reageren
09-05-2019 om 21:35 uur

Ik ben ook geen mind fulness type, heb met de ergo therapeut wat oefeningen gedaan, o.a. thee drinken met aandacht, kreeg er met recht jeuk van.
Word zo kriebelig ervan, de ontspanningsoefeningen vind ik wel fijn maar het leven in het nu, is mooi als er niks aan de hand is.
Het lukt mij alleen als ik toch al ontspannen ben anders niet.

Login of registreer om te reageren
10-05-2019 om 04:18 uur

Mijn ontspanning haal ik merk ik nu uit het luisteren naar goede muziek en sinds kort ook met diamond painting. Dat is best priegelwerk maar je creeerd er wel iets moois mee, en je kan zelf bepalen hoelang je ermee bezig wil zijn. Elke dag een stukje.... Een tijdje geleden had ik een proefles stoelyoga geprobeerd maar dat was geen succes. Had toen nog geen medicatie en kreeg spontaan een aanval, en de kriebels. Aangezien ik nogal lomp ben verwachtte ik met stoel en al onderuit te gaan bij bepaalde standjes...... Dus dat was niks voor mij.

Login of registreer om te reageren
10-05-2019 om 17:29 uur

Ik zag het voor me, de stoelyoga :):)
Muziek is ook fijn en een hobby ook, ik heb een tijd gekleurd , voor volwassenen maar vond het niet erg lang leuk, ik lees veel en ben graag in het bos of buiten, maar lukt niet altijd.

Login of registreer om te reageren