Medical taping

08-05-2019 om 07:54 uur

Waarom wordt er weinig aandacht besteed aan de Zgn. Medical taping en wie heeft er ervaring mee?

Login of registreer om te reageren
08-05-2019 om 08:18 uur

Ik heb er ervaring mee en mij helpt het goed. Vorig jaar gedaan voor de hooikoorts, toen geweldig resultaat. Afgelopen winter een paar keer geplakt bij een exacerbatie en dat voelde ook fijn. Nu heb ik weer een keer laten plakken maar werkt het minder. De fysiotherapeut hoorde vaker dat het het tweede jaar veel minder goed werkt helaas.

Login of registreer om te reageren
08-05-2019 om 13:45 uur

Mijn allergoloog vindt het geen meerwaarde, ze geeft aan datvt niet helpt. Ze ziet liever medicatie.

Login of registreer om te reageren
08-05-2019 om 13:57 uur

Kan ze dat ook onderbouwen. Medical taping wil Niet zeggen geen medicatie meer of is het weer bescherming eigen vakgebied?

Login of registreer om te reageren
08-05-2019 om 14:00 uur

Ik moest kiezen tussen tape of een opiaat voor de pijn, ik koos toch voor de tape want daarmee was ik niet zo'n zombie zodat ik niet meer kon functioneren.

Login of registreer om te reageren
08-05-2019 om 14:26 uur

Het stond bij ons in de krant, een uitgebreid artikel.
Onderbouwing weet ik niet meer. Wel is t niet wetenschappelijk ondebouw, waarschijnlijk is dat de reden.

Mijn mening? Als je t wilt, gewoon proberen en kijken of t voor jou werkt.

Login of registreer om te reageren
08-05-2019 om 15:19 uur

dank je voor het artikel, jammer dat er niets in staat over de medical taping voor copd

Login of registreer om te reageren
09-05-2019 om 07:46 uur

Beste exloermond129,

Wij kennen geen ervaringen van mensen met COPD m.b.t. medical taping.
We zijn, net als jij, ook benieuwd naar ervaringen van anderen. Fijn dat je al een aantal reacties hebt gehad. Je zou je vraag ook nog kunnen plaatsen op het board COPD.
En, zoals emsepems al zegt: als je t wilt, gewoon proberen en kijken of t voor jou werkt.

Met vriendelijke groet,
De Advieslijn

Login of registreer om te reageren
09-05-2019 om 20:02 uur

Bij mij werkt het zeker niet.
Ik zou er beroerder uitkomen, kan namelijk niet tegen de plaklaag van pleisters en tape.
De blaren staan en binnen korte tijd er op, en laat ik daar nou net geen zin in hebben.
Niks voor mij dus

Login of registreer om te reageren
09-05-2019 om 20:05 uur

Ik gebruik ook alleen de originele tape om allergische reactie zo min mogelijk te voorkomen.

Login of registreer om te reageren