April 2018 - Last van weersomstandigheden.

09-04-2018 om 11:47 uur

Veel longpatiënten hebben last van weersomstandigheden. De een van warm weer, de ander van mist of koud weer. Bij mist en warm weer neemt vaak ook de concentratie schadelijke stoffen in de lucht toe, die bij mensen met luchtwegklachten tot nog meer klachten kan leiden. Bij warm weer is ook hooikoorts weer een terugkomende last voor veel longpatiënten.

Hebben jullie last van bepaalde weersomstandigheden en hebben jullie nog tips wat jullie dan doen?

Login of registreer om te reageren
24-04-2018 om 16:28 uur

Hallo allemaal,

Voor mij was het de eerste keer met de confrontatie mooi weer en extra benauwd, kortademigheid en moe.

Ik dacht lekker rustig in de tuin te gaan werken, maar helaas, na het grasmaaien was het gebeurd.

Extra salbutamol genomen en dat hielp.

In huis de airco op een constante temperatuur (20 gr)gezet en na een tijd hielp dat, behalve de vermoeidheid, die bleef.

Helaas wel confronterend dat je last hebt bij het prachtige weer, maar zal ermee moeten leven.

We zullen het de komende tijd zien.

Misschien als je je beter aanpast het ook makkelijker wordt om van het mooie weer te genieten hoop ik.

De hele dag in huis bij de airco lijkt mij helemaal niets.

Sterkte allen

Login of registreer om te reageren
01-06-2018 om 14:40 uur

Heb het benauwder met mooi weer als het boven de 25 graden komt. Overdag gaat het best goed, maar als ik s avonds op bed ga liggen heb ik heel veel pijn en kan niet slapen. Zijn er meer mensen die daar last van hebben. Hoest ook nooit....maar wel heb wel astma zeggen ze. Heb ook alvesco en atrovent gekregen waar ik wel heel blij mee ben en goed werken. Hoor nooit iemand die het op bed krijgt. Vraag me soms ook wel eens af of het wel astma is........ Ze hebben een histamine test gedaan en daar kwam astma uit. Wie herkent dit probleem?

Login of registreer om te reageren
01-06-2018 om 15:14 uur

@lieve1234 heb je al geprobeerd om met je hoofd wat hoger te liggen en een kussen onder je matras te doen?
Ik had er 2 kussens onder en het ging beter dus terug naar 1 kussen en nu slaap ik wel slechter, dus het 2e kussen gaat er ook weer onder. Misschien scheelt dat al een hoop voor je:)

Login of registreer om te reageren
25-07-2018 om 15:14 uur
Reactie op Longfonds Advieslijn

Veel longpatiënten hebben last van weersomstandigheden. De een van warm weer, de ander van mist of koud weer. Bij mist en warm weer neemt vaak ook de concentratie schadelijke stoffen in de lucht toe, die bij mensen met luchtwegklachten tot nog meer klachten kan leiden. Bij warm weer is ook hooikoorts weer een terugkomende last voor veel longpatiënten.

Hebben jullie last van bepaalde weersomstandigheden en hebben jullie nog tips wat jullie dan doen?

Tijdens deze hitte heb ik last van het weer. Dit jaar voor het eerst. Misschien omdat vorig jaar er longfibrose bij mij erbij is gekomen bovenop de kapotte longblaasjes door een spierziekte. Ik ben erg snel moe en kom in ademnood bij boodschappen doen of kleine klusjes zoals wasgoed ophangen.

Groetjes Corrie

Login of registreer om te reageren
25-07-2018 om 18:07 uur
Reactie op Longfonds Advieslijn

Veel longpatiënten hebben last van weersomstandigheden. De een van warm weer, de ander van mist of koud weer. Bij mist en warm weer neemt vaak ook de concentratie schadelijke stoffen in de lucht toe, die bij mensen met luchtwegklachten tot nog meer klachten kan leiden. Bij warm weer is ook hooikoorts weer een terugkomende last voor veel longpatiënten.

Hebben jullie last van bepaalde weersomstandigheden en hebben jullie nog tips wat jullie dan doen?

Ja, ik heb overgevoelige longen sinds 4 maanden (bronchinale hyperreactieviteit) en heb zowel met dit weer (benauwd warm weer) als bij regen last van benauwdheid en vreselijke pijn tussen schouders (geen idee waar dit vandaan komt) en vooral heel erg moe. Heb ook nog eens bijholte ontstekingen met verkoudheid dus met dat ook last van benauwdheid.
Verder doe ik het rustig aan de hele dag.

Groetjes Kirsji

Login of registreer om te reageren
04-05-2019 om 06:06 uur
Reactie op Nckiie

@lieve1234 heb je al geprobeerd om met je hoofd wat hoger te liggen en een kussen onder je matras te doen?
Ik had er 2 kussens onder en het ging beter dus terug naar 1 kussen en nu slaap ik wel slechter, dus het 2e kussen gaat er ook weer onder. Misschien scheelt dat al een hoop voor je:)

Dat herken ik wel.... Lig ook standaard altijd met mijn hoofd hoger. Heb wel last als ik op mijn linkerzij ligt. Dat wekt hoesten op. Raar eigenlijk....

Login of registreer om te reageren