Ervaringen van (oud)deelnemers aan klinisch onderzoek

02-05-2019 om 09:33 uur

Beste lezer,

Voor mijn afstudeeronderzoek naar patiëntgerichtheid in klinisch wetenschappelijk onderzoek ben ik op zoek naar mensen die ooit hebben meegedaan of meedoen aan een klinische studie.

Mijn naam is Katja Klooster en ik ben tweedejaars masterstudent binnen de opleiding Management, Policy Analysis and Entrepreneurship in Health and Life Sciences aan de Vrije Universiteit Amsterdam. Momenteel loop ik stage bij CR2O, een Contract Research Organisation, wat een bedrijf is dat klinische studies in goede banen leidt.

Met mijn onderzoek probeer ik de patiëntvriendelijkheid en de patiëntgerichtheid in klinisch onderzoek in kaart te brengen. Hiervoor zou ik graag enkele personen die ooit hebben meegedaan of op dit moment meedoen aan een studie willen intervieuwen, om zo hun ervaringen in kaart te brengen. Duidelijke patiëntenervaringen omtrent studiedeelname ontbreken op dit moment, welke cruciaal zijn om ervoor te zorgen dat er in klinisch onderzoek meer rekening gehouden kan worden met de wensen en voorkeuren van deelnemers.

Het interview zal ongeveer 45 minuten duren en de data zal enkel geanonimiseerd worden gebruikt en zal niet worden gedeeld met derden. Het interview kan telefonisch worden afgenomen of wij kunnen afspreken op een locatie dat u schikt.

Mocht u mij kunnen helpen en uw verhaal over studiedeelname met mij willen delen, kunt u mailen naar: katja.klooster@cr2o.nl. Alvast bedankt!

Katja Klooster

Login of registreer om te reageren
02-05-2019 om 12:30 uur

Beste Katja,
Ik weet niet of ik hiervoor in aanmerking kom, omdat ik niet aan een onderzoek mee heb gedaan, maar wel klinische Longrevalidatie heb gehad!

Login of registreer om te reageren
02-05-2019 om 12:53 uur

Hallo Katja, ik heb jaren geleden meegedaan aan de experimentele behandeling met de eenrichtingventielen in umcg , weet niet of dit iets is voor je onderzoek?
Ook doe ik mee met een aantal onderzoeken mbt gordelroos na transplantatie, heb waterpokken inenting opnieuw gehad ivm hiermee en ook met onderzoek afstotingsverschijselen maar dit moet nog starten.
En k heb ook klinisch gerevalideerd.
Groetjes, Jolien

Login of registreer om te reageren
03-05-2019 om 07:58 uur
Reactie op hendy

Beste Katja,
Ik weet niet of ik hiervoor in aanmerking kom, omdat ik niet aan een onderzoek mee heb gedaan, maar wel klinische Longrevalidatie heb gehad!

Beste Hendy,
Dank u wel voor uw reactie. Voor mijn onderzoek kan ik alleen mensen interviewen die hebben meegedaan aan een onderzoek, omdat in zo'n experimentele behandeling aspecten zitten die ontbreken in een reguliere behandeling. Toch bedankt voor het meedenken!
Met vriendelijke groet,
Katja

Login of registreer om te reageren
03-05-2019 om 08:03 uur
Reactie op goudvisje

Hallo Katja, ik heb jaren geleden meegedaan aan de experimentele behandeling met de eenrichtingventielen in umcg , weet niet of dit iets is voor je onderzoek?
Ook doe ik mee met een aantal onderzoeken mbt gordelroos na transplantatie, heb waterpokken inenting opnieuw gehad ivm hiermee en ook met onderzoek afstotingsverschijselen maar dit moet nog starten.
En k heb ook klinisch gerevalideerd.
Groetjes, Jolien

Beste Jolien,
Hartelijk dank voor uw reactie! Door uw deelname aan een experimentele behandeling met eenrichtingventielen zou u mij zeker kunnen helpen. Ik zou graag horen hoe u uw deelname hebt ervaren.
Vervelend dat het e-mailadres het niet doet. U zou mij ook kunnen mailen op mijn andere e-mailadres: k.klooster@student.vu.nl, dan stuur ik u een mail terug met meer informatie over mijn onderzoek. Ik zie uw mail graag tegemoet!
Met vriendelijke groet,
Katja

Login of registreer om te reageren
03-05-2019 om 08:10 uur

Mailtje is nu gelukt Katja! Ik lees van je, groetjes, Jolien

Login of registreer om te reageren
06-05-2019 om 16:14 uur

Afgelopen december 2018 heb ik mee gedaan aan een onderzoek om te kijken of er voor ouderen longpatienten andere medicatie nodig zou zijn, als voor jongeren longpatienten.

Login of registreer om te reageren
07-05-2019 om 09:34 uur
Reactie op maa

Afgelopen december 2018 heb ik mee gedaan aan een onderzoek om te kijken of er voor ouderen longpatienten andere medicatie nodig zou zijn, als voor jongeren longpatienten.

Beste Maa,

Dat klinkt als een interessante studie, ik zou hier graag meer over willen horen. Mocht u uw ervaring met mij (telefonisch) willen delen over uw deelname aan de studie, dan kan ik u een mailtje sturen met wat meer informatie over het interview. Zou u in dat geval willen mailen naar: k.klooster@student.vu.nl, dan heb ik gelijk uw mailadres. Alvast bedankt!

Login of registreer om te reageren
03-08-2019 om 20:58 uur
Reactie op KatjaKlooster
Reactie op maa
Afgelopen december 2018 heb ik mee gedaan aan een onderzoek om te kijken of er voor ouderen longpatienten andere medicatie nodig zou zijn, als voor jongeren longpatienten.

Beste Maa,

Dat klinkt als een interessante studie, ik zou hier graag meer over willen horen. Mocht u uw ervaring met mij (telefonisch) willen delen over uw deelname aan de studie, dan kan ik u een mailtje sturen met wat meer informatie over het interview. Zou u in dat geval willen mailen naar: k.klooster@student.vu.nl, dan heb ik gelijk uw mailadres. Alvast bedankt!

Login of registreer om te reageren
03-08-2019 om 20:59 uur

Hoi, ik zie nu pas je reactie, als het nog voor je relevant is , hoor ik het graag van je?

Groet, MAA

Login of registreer om te reageren