Ervaringen van (oud)deelnemers aan klinisch onderzoek

02-05-2019 om 09:33 uur

Beste lezer,

Voor mijn afstudeeronderzoek naar patiëntgerichtheid in klinisch wetenschappelijk onderzoek ben ik op zoek naar mensen die ooit hebben meegedaan of meedoen aan een klinische studie.

Mijn naam is Katja Klooster en ik ben tweedejaars masterstudent binnen de opleiding Management, Policy Analysis and Entrepreneurship in Health and Life Sciences aan de Vrije Universiteit Amsterdam. Momenteel loop ik stage bij CR2O, een Contract Research Organisation, wat een bedrijf is dat klinische studies in goede banen leidt.

Met mijn onderzoek probeer ik de patiëntvriendelijkheid en de patiëntgerichtheid in klinisch onderzoek in kaart te brengen. Hiervoor zou ik graag enkele personen die ooit hebben meegedaan of op dit moment meedoen aan een studie willen intervieuwen, om zo hun ervaringen in kaart te brengen. Duidelijke patiëntenervaringen omtrent studiedeelname ontbreken op dit moment, welke cruciaal zijn om ervoor te zorgen dat er in klinisch onderzoek meer rekening gehouden kan worden met de wensen en voorkeuren van deelnemers.

Het interview zal ongeveer 45 minuten duren en de data zal enkel geanonimiseerd worden gebruikt en zal niet worden gedeeld met derden. Het interview kan telefonisch worden afgenomen of wij kunnen afspreken op een locatie dat u schikt.

Mocht u mij kunnen helpen en uw verhaal over studiedeelname met mij willen delen, kunt u mailen naar: katja.klooster@cr2o.nl. Alvast bedankt!

Katja Klooster

Login of registreer om te reageren
02-05-2019 om 12:30 uur

Beste Katja,
Ik weet niet of ik hiervoor in aanmerking kom, omdat ik niet aan een onderzoek mee heb gedaan, maar wel klinische Longrevalidatie heb gehad!

Login of registreer om te reageren
02-05-2019 om 12:53 uur

Hallo Katja, ik heb jaren geleden meegedaan aan de experimentele behandeling met de eenrichtingventielen in umcg , weet niet of dit iets is voor je onderzoek?