Even voorstellen en vraag longembolie en ablatie

29-04-2019 om 20:13 uur

Beste lezers,

Vandaag ben ik lid geworden van dit forum. Ik ben een 32 jarige vrouw, getrouwd en moeder van 2 kinderen.

Begin april is er bij mij een ablatie uitgevoerd ivm een hartritmestoornis. Voor zover ze nu kunnen zeggen is dit goed verlopen.

Een week daarna kreeg ik heftige druk op mijn borst en benauwd. Op de eerste hulp dachten ze aan een ontstoken hartzakje. Dit was niet het geval. Ik bleek in mijn longen meerdere longembolieen te hebben.
Ik kreeg meteen apixaban en na twee dagen ziekenhuis mocht ik naar huis.

Ik merk dat ik nog ver van de oude ik ben. De minste inspanning is pijnlijk en zorgt ervoor dat mijn hartslag versnelt, wat weer zorgt voor druk op mijn borst en benauwdheid.
Daarnaast merk ik dat ik in de ochtend vooral enorm duizelig ben.

Ik loop met zoveel vragen. De longarts kan helaas geen duidelijk antwoord geven. Die geeft aan, ieder herstel is anders.
Maar de klachten die ik heb, is dit normaal? Hoort dit bij het herstel? Hoort dit bij een longembolie? Zijn het bijwerkingen van de apixaban?

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen. Hoe is het herstel bij jullie gegaan?

Ik hoor het graag!

Login of registreer om te reageren
30-04-2019 om 08:38 uur

Je hebt hier een zoekfunctie, zoek daar op longembolie en dan kom je veel verhalen tegen.
Van wat ik heb meegemaakt bij mensen die het hebben gehad (lag ermee op zaal) is het heel pijnlijk en het herstel duurt wel even:(
Beterschap en sterkte!

Login of registreer om te reageren