Begin luchtweginfectie, wat te doen?

23-04-2019 om 07:46 uur

Ik voel een bovenste luchtweginfectie opkomen, wat moet ik doen?! Ik voel de benauwdheid bij uitademen en beetje rauwig gevoel tussen longen en keel. Tips? Ik ben ook heel dun, dat baart me ook zorgen wat betreft weerstand.

Login of registreer om te reageren
23-04-2019 om 07:53 uur

Bij een bovenste luchtweginfectie spoel ik 4x per dag met zoutwater met de nasofree en als mijn neus heel erg dichtzit gebruik ik otrivin (max 7 dagen) voor het spoelen. Buiten bovenste luchtweginfecties om spoel ik mijn neus 1-2x ongeacht hoeveel last ik heb.
Als ik hierbij koorts ontwikkel krijg ik vaak een abkuur voorgeschreven, maar alleen bij koorts. Bovenste luchtweginfecties genezen vaak net zo snel met spoelen etc als met een abkuur en vanwege resistentiegevaar krijg ik die dan pas met koorts omdat de ontsteking dan dusdanig heftig is.
Sterkte en hopelijk helpt dit genoeg om het niet naar de longen te laten zakken! Beterschap

Login of registreer om te reageren
23-04-2019 om 12:25 uur

Heb je een actieplan waarin staat wat je moet doen? Zo ja, doe wat daarin staat. Zo nee, overleg met je arts of het verstandig is om bijvoorbeeld preventief vast je medicijnen te verdubbelen, extra te spoelen of xylomethazoline te gebruiken. Goed je rust pakken is sowieso verstandig.

Login of registreer om te reageren
24-04-2019 om 08:34 uur

Dank jullie wel. Ik heb geen actieplan, maar wel neusspray en flixotide verhoogd. Vreemde infectie verder, alleen extreem moe en beetje verstopte neus. Nog niet echt benauwd of hoesten...

Login of registreer om te reageren
24-04-2019 om 17:20 uur

Ik denk het niet, want extreme moeheid is heel plotseling gekomen en verder ook geen tranende ogen of loopneus

Login of registreer om te reageren
26-04-2019 om 09:54 uur

ik gooi standaard de alvesco omhoog. Bij mij hoef ik maar een beetje keelpijn te krijgen en een paar uur later is het mis. Ik dacht dit keer het slim aan te pakken en ben direct aan de prednison begonnen die ik nog had liggen maar kreeg er vervolgens een longontsteking bij. Op de een of andere manier krijg ik er geen grip op.Maar het heerst wel dat virus. Die moeheid werkt ook niet mee je fijn te voelen he. Beterschap

Login of registreer om te reageren