astma en moederschap - een slechte combi

24-04-2019 om 14:24 uur

ik ben moeder van 3 kleine kinderen en heb sinds 4 jaar astma. Ik heb enorm aan moeten wennen aan het idee dat ik chronisch ziek ben en voortdurend medicatie nodig heb. Maar ondertussen ben ik er wel achter dat het echt niet anders gaat. Ik gebruik nu 2x dgs 2 Foster 100 en 2x 2 dymista voor de neusholtes als onderhoud. Maar als het mis gaat, gaat het protecol ik werking. Tot 8x per dag spoelen met kannetje zout water, 2x 4 Foster, neusdruppels erbij. Maar ook dat voorkomt meestal niet dat er nog 10dgn prednison nodig is en zoals nu nog een doxycycline.
Ik kan niet uitstaan dat mijn lichaam dan zo uitvalt. Ik kan heus onder schooltijd wel even gaan liggen, of vroeg naar bed, maar het duurt steeds eindeloos lang, dat ik niet veel meer kan dan me voortslepen en alleen de hoognodige dingen doen! Ik lig nu alweer 1,5 week voor apengapen! Omdat ik geen ouders of familie heb en geen verdere opvang, zal de boel toch door moeten draaien. Dat voelt soms ontzettend eenzaam en wanhopig. Ik hoop op dit Forum andere moeders te ontmoeten met wie ik dit kan delen.

Login of registreer om te reageren
25-04-2019 om 10:31 uur

Hoi Cathelijne!

Welkom hier. Het klinkt alsof je een heleboel op je bordje hebt.

3 kleintjes is al niet niets en dan in combinatie met jouw chronische ziek-zijn. Heb je wel een partner die ook een handje kan helpen of sta je er alleen voor ?

Ik heb zelf een stiefdochter van 9 jaar en heb heel bewust zelf niet voor kinderen gekozen. Een verdrietige, maar wat mij betreft noodzakelijke keuze. Naast Astma en COPD heb ik een slechte rug en last van een chronische depressie (goh, ik klink wel gezellig zo, haha!) Als je een keer wilt sparren of vragen hebt, je kan me altijd benaderen!

Sterkte en een dikke knuffel, het is niet niks!

Login of registreer om te reageren
29-04-2019 om 12:38 uur
Reactie op Soosh

Hoi Cathelijne!

Welkom hier. Het klinkt alsof je een heleboel op je bordje hebt.

3 kleintjes is al niet niets en dan in combinatie met jouw chronische ziek-zijn. Heb je wel een partner die ook een handje kan helpen of sta je er alleen voor ?

Ik heb zelf een stiefdochter van 9 jaar en heb heel bewust zelf niet voor kinderen gekozen. Een verdrietige, maar wat mij betreft noodzakelijke keuze. Naast Astma en COPD heb ik een slechte rug en last van een chronische depressie (goh, ik klink wel gezellig zo, haha!) Als je een keer wilt sparren of vragen hebt, je kan me altijd benaderen!

Sterkte en een dikke knuffel, het is niet niks!

jeetje, Soosh, klinkt inderdaad alsof jij ook een aantal heftige keuzes hebt moeten maken. Heb je chronisch klachten of gaat het met ups en downs?
Bij mij kan het tijden lang goed gaan en dan ineens is het helemaal mis. En lig ik er ook echt helemaal uit. Helaas is mijn man niet goed in staat op de boel op te vangen. Hij helpt wel, maar is niet in staat te 'overzien'. En juist als ik me slecht voel lijkt het wel of mijn hoofd op minimaal kracht draait. Ik kan dan gewoon niet organiseren en delegeren. Herken je dat?
Fijn dat je ik met je mag sparren. Maar 'benaderen', hoe werkt dat? Via zo'n bericht of is er een andere plek? Ik ben nog nooit op een forum geweest, dus weet nog niet zo goed hoe het allemaal werkt.
dank je wel,
Cathelijne

Login of registreer om te reageren
29-04-2019 om 22:29 uur

Hoi!

Ik heb een man uit een miljoen, hij heeft betere organisatie skills dan menig vrouw. Dus gelukkig heeft hij het huishouden, onze dochter, werk en alles wat er verder komt kijken onder controle als ik 'omval'.

De zogenoemde 'brainfog' is een bekende ja. Dat je hersenen maar op halve kracht ofzo werken. Als ik slecht ga (lees: pijn, benauwd, zware pijnstillers) dan neemt hij alles op zich. Ik ben dus verwend in dat opzicht, het klinkt alsof jij de 'manager' bent bij jullie ook als je 'omvalt'.

Het is misschien een idee om een lijstje te maken met de dingen van alle dag, zodat hij ze makkelijker op kan pikken als je je slecht voelt.

Ik heb je trouwens een privé berichtje gestuurd zodat je weet waar je dat vind. Rechts boven in je scherm (laptop) staat een icoontje geloof ik. Op je telefoon heb je links MENU staan en daar moet je dan op Inbox klikken.

Login of registreer om te reageren