Doorverwijzing naar longarts

24-04-2019 om 12:54 uur

Wanneer zou ik van de huisarts mogen verwachten dat hij gaat doorverwijzen naar een longarts? Ik ben inmiddels ruim 7 weken zonder verbetering benauwd. Heb al 2 prednison stootkuren gehad. Bloed geprikt. Hartfilmpje gemaakt ivm voortdurend hoge hartslag en medicatie verhoogd en gewisseld.

Login of registreer om te reageren
24-04-2019 om 14:56 uur

Is er nog geen thoraxfoto gemaakt? En wat is er precies geprikt?

Login of registreer om te reageren
24-04-2019 om 20:54 uur

Nee er is geen Thorax foto gemaakt. En er is geprikt op bloedbeeld algemeen en d-dimeer

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
25-04-2019 om 07:52 uur

dit is iets wat toch met de huisarts besproken moet worden. wellicht is er een goede reden om geduld te vragen omdat er een grote kans bestaat dat op korte termijn de verbetering toch gaat komen en heeft de huisarts bedreigende zaken uitgesloten. ik neem aan dat u de huisarts heeft gevraagd of u niet doorverwezen moet worden en heeft hij/zij de reden gegeven waarom doorverwijzing nog niet nodig is. zoniet zou ik dat op korte termijn met de huisarts bespreken. overigens is het probleem misschien niet in de longen maar in het hart.

Login of registreer om te reageren
25-04-2019 om 20:03 uur

Nou de verwijzing liet niet lang op zich wachten vandaag op de seh beland na een afwijking in de d-dimeer. Bedankt voor de reacties

Login of registreer om te reageren