bijvoeding

10-04-2019 om 16:25 uur

Hallo allemaal,

ik ben Meia 25 jaar en heb Astma en Fibromyalgie.
Afgelopen jaar heb ik longrevalidatie gevolgd en ben ik gestart met bijvoeding ( drinkvoeding)omdat ik het niet voor elkaar kreeg voldoende voedingstoffen binnen te krijgen.
Gisteren is het weer verlengd met 3 maanden...
ik vind het alleen vreselijk vies. heeft er iemand tips om de drinkvoeding lekkerder te maken

groeten Meia

Login of registreer om te reageren
24-04-2019 om 06:21 uur

@mela, zou het toch met de diëtiste overleggen. Misschien heb je een andere bijvoeding nodig, zeker voor de spieren.

Login of registreer om te reageren
24-04-2019 om 12:03 uur

Hallo Meia,

Overleg met je diëtiste. Er zijn ook nog Bouwsteentjes en Easy-T0-Eat te koop, die ook gebruikt kunnen worden bij ondervoeding. Ook dit eerst even proeven Bouwsteentjes zijn een soort gebakjes ook in minivariant te verkrijgen. Easy-To-Eat ken ik niet maar de beschrijving kun je op internet zo vinden.

Groetjes,

Spirit

Login of registreer om te reageren
24-04-2019 om 12:41 uur

Als je met Google zoekt op 'recepten drinkvoeding' vind je ook van alles, van smoothie tot pastasaus.

Login of registreer om te reageren
24-04-2019 om 14:30 uur

Diëtiste kan je ook goed helpen met andere ‘trucs’ om je voeding energierijker te maken.
Trucs met ‘normaal’ eten, wat minder ten koste van de smaak gaat.

Als je van pasta houdt, kun je gemakkelijk een flinke lepel pesto erdoor roeren (flink wat calorieën en best lekker), of extra kaas erover.
Door stampot/aardappelpuree een flinke scheut (kook)room.
Een lekkere curry met extra crème fraiche etc.
Zelf vind ik dit prettiger dan die speciale producten waar toch vaak een raar ‘smaakje’ aan zit...

Login of registreer om te reageren
24-04-2019 om 19:02 uur

Je hebt ook van dat soort poeder wat je door al het eten kunt doen, weet niet hoe het heet maar in revalidatiecentrum gebruikten veel mensen dit.
Maar gaat het om meer calorieen of eiwitrijk voor spieren?
Anders eens vragen aan dietiste, hier is ook een dietiste die zulke vragen beantwoord,kun je vragen onder:vraag het de deskundige

Login of registreer om te reageren
24-04-2019 om 19:23 uur

T

Reactie op goudvisje
Je hebt ook van dat soort poeder wat je door al het eten kunt doen, weet niet hoe het heet maar in revalidatiecentrum gebruikten veel mensen dit.

Volgens mij heet dat p.rotifar

Login of registreer om te reageren
24-04-2019 om 19:29 uur

Er bestaan verschillende poeders. Fortifier is ook zoiets.

Login of registreer om te reageren
24-04-2019 om 19:32 uur

Fantomalt is koolhydraatpoeder.. Als ik t goed begreep uit de vraag gaat t om extra eiwit. Protifar is idd wel eiwitpoeder van N.utricia.

Login of registreer om te reageren
24-04-2019 om 20:51 uur

Alleen de naam Fantomalt komt mij bekend voor, de mensen die het gebruikten vonden het prettig, ze proefden er niks van omdat het ook door bijv pastasaus enz kan merk je er weinig aan smaak verandering van het eten en gaat dan ongemerkt.
Het hielp in ieder geval wel goed, werd toen ook veel gebruikt bij mensen die op de wachtlijst stonden voor een longtransplantatie en eerst vlug moesten aankomen en spieren kweken.
En volgens mij heeft mijn schoonmoeder dit ook gebruikt in het verzorgingstehuis, omdat ze weinig at
Je kunt het altijd eens navragen, misschien is het alleen het idee al omdat je niet apart iets moet drinken of eten naast je normale voeding maar gewoon kan toevoegen.

Login of registreer om te reageren