graag advies voor een medicijn: langwerkend, geen formerol en bvk aerosol

20-04-2019 om 12:49 uur

geachte heer, mevrouw,

ik heb al enige tijd erg veel last van bijwerkingen van formerol. nu zoek ik een longverwijder die langwerkend is, geen formerol als werkzame stof heeft en bvk een aerosol is.
kunt u me adviseren?

ik gebruik de laatste jaren ook 2x per dag alvesco. En dit werd gecombineerd met een longverwijder.
nu ben ik op zoek naar een middel zonder formerol.

in het verleden heb ik ook jaren seretide gehad. maar vanwege heesheid ben ik toen van medicijnen veranderd (alvesco met oxis) . Nu hoorde ik vandaag van een apothekerassistent dat seretide ook als aerosol verkrijgbaar is.
is dat wellicht een optie?

samenvattend: ik zoek een voor mij passende combi van een longverwijder en ontstekingsremmer, zonder formerol.
en bij voorkeur passend op een voorzetkamer omdat ik het dan beter binnen krijg.

vorige week was ik bij de longarts om dit te bespreken en toen bleek ik een kortwerkende longverwijder te hebben gekregen. maar daar kom ik de dag niet mee door. gisteren had ik haar aan de lijn en nu heb ik weer een poedervorm. vandaar dat ik me nu afvraag of wij langs elkaar heen praten of dat er niet bestaat wat ik wil.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

ik hoor graag van u. bij voorbaat dank.
met vriendelijke groeten,
Ellen van der Meij

Login of registreer om te reageren
20-04-2019 om 13:40 uur

Heb je spiriva al eens geprobeerd? Die hoef je maar 1x per 24 uur te nemen. Je hebt hem in poedervorm en de respimat is makkelijker te inhaleren:) is niet echt een aerosol, maar ook geen gewone poederinhalator

Login of registreer om te reageren
20-04-2019 om 13:46 uur

Serevent is de luchtwegverwijder uit seretide, die is er als aerosol maar seretide ook.

Login of registreer om te reageren
23-04-2019 om 09:08 uur

Ellen3

Met de tip van Nckiie en Daantje kom je mogelijk uit bij een medicijn dat beter bij je past.
Seretide( fluticason/sameterol) is inderdaad in dosisaërosol verkrijgbaar.

Op onderstaande websites krijg je een overzicht van alle astma/COPD medicijnen. Ons advies is overleg opnieuw met je arts.

https://www.apotheek.nl/klachten-ziektes/chronische-obstructieve-longzi…

https://www.apotheek.nl/klachten-ziektes/astma#welke-medicijnen-worden-…

met vriendelijke groet
advieslijn

Login of registreer om te reageren