Lezen uitslag spirometrie

15-04-2019 om 12:58 uur

Goedemiddag,

Kan iemand mij vertellen waar ik naar moet kijken op de uitslag van de spirometrie?

Ik heb ergens gelezen FEV1....maar daar staan heel veel getallen achter. Ik had een foto gemaakt van mijn uitslag, maar weet niet hoe ik deze kan toevoegen.
In afwachting van een antwoord,

Groet Nienke

Login of registreer om te reageren
16-04-2019 om 14:01 uur

Het lijkt me weinig zinvol om je nu nog heel erg te verdiepen in longfunctiewaarden van twee jaar geleden. Het is een momentopname en kan nu weer heel anders zijn.

Login of registreer om te reageren
16-04-2019 om 14:19 uur

Nou Daantje, een arts kijkt ook of je niet meer dan 6% bent gedaald. Dat weet jij ook toch? Maar even voor t.s. je hebt geblazen bij de huisarts? En kreeg je er geen uitleg bij? Als je dit vertelt, vindt je arts dan geen verder onderzoek noodzakelijk? M.i. is het dan wel gerechtvaardigd als er een thoraxfoto wordt gemaakt. Hoest je ook?

Login of registreer om te reageren
16-04-2019 om 20:38 uur

Ik ben toendertijd bij een longarts geweest (wegens longontstekingen achter elkaar en opname omdat ze dachten dat ik een longembolie had; was gelukkig niet zo; enkel n longontsteking ).
Ik kom niet zo vaak bij mn huisarts. De huisarts is ook niet geïnteresseerd in mij (vb. Plaste in december bloed; toen ik vervolgens weer kwam, maar voor iets anders, vroeg hij nergens naar...zo is t altijd geweest).
Ik hoest idd ook thirza. Volgende week heb ik mijn jaarlijkse controle bij de longarts, nadat ik eerst weer spirometrie test moet ondergaan.

Login of registreer om te reageren
17-04-2019 om 13:17 uur

Dan gewoon een goede uitleg vragen over je spirometrie, ook vergeleken met de oude uitslagen.
En je vragen stellen , welke fase en of de astma overheerst of de copd enz.
Sterkte en succes bij de longarts alvast!

Login of registreer om te reageren
17-04-2019 om 13:47 uur

Graag gedaan, snap je onrust heel goed als dingen niet duidelijk zijn! Mond open doen hoor, want je hebt recht op een goede uitleg.
Sterkte xxx

Login of registreer om te reageren