bijvoeding

10-04-2019 om 16:25 uur

Hallo allemaal,

ik ben Meia 25 jaar en heb Astma en Fibromyalgie.
Afgelopen jaar heb ik longrevalidatie gevolgd en ben ik gestart met bijvoeding ( drinkvoeding)omdat ik het niet voor elkaar kreeg voldoende voedingstoffen binnen te krijgen.
Gisteren is het weer verlengd met 3 maanden...
ik vind het alleen vreselijk vies. heeft er iemand tips om de drinkvoeding lekkerder te maken

groeten Meia

Login of registreer om te reageren
11-04-2019 om 06:01 uur

Hoi, ik gebruik het ook. Weet niet wat voor merk je gebruikt. Scheelt misschien ook iets. IK gebruik de compact protein die is wat zoeter. Komt door de eiwitten. De gewone compact vind ik zelf niet lekker. Dan ligt het ook nog aan de smaak die je neemt. En als laatste tip, zet het in de koelkast dat is beter te drinken.

IK vond het in het begin ook vies, nu vind ik het lekker. Is ook een kwestie van wennen. :)

Login of registreer om te reageren
11-04-2019 om 11:55 uur

Hallo Mela,

Overleg met je dietiste. Er zijn een paar merken en smaken. Het is mogelijk om proefpakketjes aan te vragen zodat je kunt uitproberen welk merk en/of smaak je wat beter bevalt.

groetjes,

Spirit

Login of registreer om te reageren
18-04-2019 om 07:19 uur

Het is idd niet lekker...

Zelf vind ik de Nutridrink Smoothie het ‘lekkerst’ en ook de ‘yoghurt’-varianten zijn nog redelijk te doen. En idd goed koud drinken

Voordeel van de compact varianten is dat het gewoon minder is (waardoor je een minder vol gevoel hebt), maar ik vind ze wel erg vies...

Wat mij verder ook hielp is een soort van ‘om-denken’. Je moet niet de illusie hebben dat het ‘lekker’ moet zijn. Zie het meer als een soort ‘medicijn’ dat je gewoon nodig hebt. Een antibiotica-drankje is ook niet lekker, maar daar doet niemand moeilijk over. Dus gewoon neus dicht, blik op oneindig, keel open en naar binnen klokken dat flesje (en daarna iets heeel lekkers nemen

Login of registreer om te reageren
21-04-2019 om 20:14 uur

Mijn oma gebruikte een tijdje Nutricia, gaf de voorkeur aan compact aangezien dat niet zo'n sloot aan drinken is. Zij deed er altijd ijsblokjes in. Door de koude proef je minder van de eh.. smaak.

Zij is er inmiddels gelukkig weer vanaf, ik heb haar restanten yoghurt-Nutricia (de soorten perzik en framboos) nu thuis en drink incidenteel wanneer ik weinig wegkrijg. De ijsblokjes heb ik geprobeerd, maar daar gaat de structuur niet mee weg.
Ik laat het op kamertemperatuur in het flesje en steek het rietje door het folie. Zo ruik en zie ik het niet en het raakt mijn lippen niet (groot voordeel vind ik dat), dan het rietje zo ver mogelijk achter in de mond en doorslikken. Zolang het niet in mijn mond komt proef ik er minder van. Tussendoor iets hartigs eten met een sterke smaak, paprikachips, brood met sambal, borrelzoutjes.
Wel heb ik geleerd niet te veel achter elkaar weg te klokken en het niet te koud te drinken, dat geeft maagpijn..

En inderdaad, het hoeft niet lekker te zijn.

Login of registreer om te reageren
21-04-2019 om 21:14 uur

Er zijn heel veel tips om het lekkerder te maken, en het ene merk of smaakje is de ander niet.
Voorbeeld is in de koelkast, veel mensen vinden het dan lekkerder, of eeen smootie van maken.
Je dietiste kan je helpen wat voor jou fijn is.

Ik werk in de zorg, proef altijd de drankjes puddinkjes etc, en de meesten lus ik wel hoor.

Login of registreer om te reageren
22-04-2019 om 07:41 uur
Reactie op emsepems

Er zijn heel veel tips om het lekkerder te maken, en het ene merk of smaakje is de ander niet.
Voorbeeld is in de koelkast, veel mensen vinden het dan lekkerder, of eeen smootie van maken.
Je dietiste kan je helpen wat voor jou fijn is.

Ik werk in de zorg, proef altijd de drankjes puddinkjes etc, en de meesten lus ik wel hoor.

Die smoothie is een goede tip! Dan wordt het sowieso al een stuk lekkerder met fruit erbij:D

Login of registreer om te reageren
22-04-2019 om 08:26 uur

Ik vind het juist jammer om het door een smoothie te gooien, die wordt daardoor een stuk minder lekker.
Drink dan liever eerst wat Nutridrink en daarna een lekkere smoothie.

Ongeacht het merk, of welke variant (proteïn, yoghurt, juicy) hebben al die dingen een soort ‘muffige’ bijsmaak. En het vervelende is dat je dat overal doorheen proeft. Ook als je er een smoothie of een milkshake van maakt

Een keer ‘proeven’ lust ik de meeste ook nog wel, maar bij dagelijks gebruik gaat het je toch tegenstaan...

Login of registreer om te reageren
23-04-2019 om 20:18 uur

Dankje voor jullie tips! Koud met ijsklontjes is het te doen.
ik gebruik ze nu al vanaf oktober 2 keer op een dag... dus de blik op oneindig methode gaat ook beetje over... het gaat met soort steeds meer tegen staan...
maar mijn spieren blijven afvallen en de eetlust neemt niet toe dus ik zou moeten...

Login of registreer om te reageren
23-04-2019 om 20:34 uur

Misschien rare vraag, maar zou t kunnen dat doordat het je wat tegenstaat je eetlust (mede) daardoor niet zo groot is?

Login of registreer om te reageren