Wie kent pulmonale hypertensie

06-04-2019 om 10:33 uur

Ben via de longarts, gisteren naar de cardioloog geweest. Ik was op vakantie in portugal toen ik trombose in mijn been had en dubbele longembolie.
De emboliƫn zijn nu weg, maar de longarts dacht nu astma, omdat ik kortademig bleef.
Histamine provocatietest gehad, geen astma.
Nu denken ze aan pulmonale hypertensie, ook omdat het hartfilmpje een afwijking liet zien. De cardioloog zei dat dat ook bij verwaarloosde embolie kon passen ( ik was al zo kortademig in oktober, en niet naar de h.arts geweest...) of het zou passen bij een aandoening van de kransslagader...
Maandag krijg ik een fietstest, en de 15e een hart echo...
Wie heeft ervaring en kan mij meer vertellen.

Login of registreer om te reageren
06-04-2019 om 11:43 uur

Hoi Marianne, t duurt nog even voor je de rest van de onderzoeken krijgt. Sterkte! Ik heb begrepen dat je na embolien lang benauwd kan blijven. Maar is goed dat er naar gekeken wordt.
Vlgs mij is n hartecho het onderzoek om pulmonale hypertensie vast te stellen danwel uit te sluiten omdat ze dan de druk in de longvaten kunnen meten.
Ik ken t verder niet, wel de onderzoeken gehad omdat mijn longarts t wilde uitsluiten.

Login of registreer om te reageren
06-04-2019 om 11:54 uur

Dank je wel Milly,
Wachten duurt lang, maar als ik zo op internet kijk, dan komt alles mij wel heel bekend voor.
En de toekomst.....we wachten af, er is nu nog geen medicijn voor...

Login of registreer om te reageren