Zephyr kleppen (longventiel) informatie

30-03-2019 om 09:35 uur

Dag allemaal,

Ik vind op internet verschillende theorieën ivm zephyr-klep ( longventiel).
Mijn moeder heeft ernstige COPD met emfyseem. Op nog geen jaar tijd is ze enorm achteruitgegaan. Om de 3maanden opname in het ziekenhuis. We zijn nu ook in het ziekenhuis van Leuven om te zien wat ze daar evt nog kunnen veranderen of in ieder gevoel zodat mijn moeder een beetje stabiel blijft zonder medrol.
Graag had ik wat informatie gehad over mensen die dit hebben laten doen.
Voordeel, nadelen,...

Wij zijn namelijk van België. En in België is deze techniek nog niet echt optimaal. Enkel AZ Delta ziekenhuis zou deze techniek doen maar hier zijn nog geen voordelen gevonden en er gaan verdere onderzoeken komen.

Login of registreer om te reageren
30-03-2019 om 10:24 uur

Hallo Sanne, ik heb tot 2x de eenrichtingventielen gekregen in umcg, bij mij had het geen voordeel en kreeg een allerg.reactie, erg veel slijm dus moesten ze er weer uit.
Ik weet wel dat veel mensen er wel profijt van hebben en lange tijd een stuk beter zijn, al kan het ook na de ventielen nog steeds achteruit gaan, want copd is een progressieve ziekte maar kan ook tijden stil staan.
Ik weet niet of het mogelijk is om eens informatie in te winnen in UMCG met betrekking tot je moeder, de ingreep zal in Belgie moeten denk ik maar missch kunnen ze je wel informeren nadat ze het dossier van je moeder kennen.
Sterkte en succes , Jolien

Login of registreer om te reageren
31-03-2019 om 08:06 uur
Reactie op goudvisje

Hallo Sanne, ik heb tot 2x de eenrichtingventielen gekregen in umcg, bij mij had het geen voordeel en kreeg een allerg.reactie, erg veel slijm dus moesten ze er weer uit.
Ik weet wel dat veel mensen er wel profijt van hebben en lange tijd een stuk beter zijn, al kan het ook na de ventielen nog steeds achteruit gaan, want copd is een progressieve ziekte maar kan ook tijden stil staan.
Ik weet niet of het mogelijk is om eens informatie in te winnen in UMCG met betrekking tot je moeder, de ingreep zal in Belgie moeten denk ik maar missch kunnen ze je wel informeren nadat ze het dossier van je moeder kennen.
Sterkte en succes , Jolien

Dank je wel voor de informatie.

Login of registreer om te reageren
02-04-2019 om 08:15 uur

Beste sanne,

Ja......informeer gerust bij het UMCG( Universitair Medisch Centrum Groningen) wat mogelijk is voor je moeder. In dit ziekenhuis hebben ze ervaring met het plaatsen van eenrichtingventielen. Succes en sterkte met je moeder.

Met vriendelijke groet,
advieslijn

Login of registreer om te reageren