CRP te laag

28-03-2019 om 16:42 uur

Beste deskundige,

Onlangs werd mijn crp getest na een acute astma aanval. De dokter zei me dat ik gelukkig geen ontsteking had, maar dat mijn CRP waarde extreem laag was (diepe toon, zorgelijk gezicht en herhaalde het 2x om het in te wrijven). Nou is mijn vraag: eh dus? Googlen levert erg weinig op. Alles gaat over te hoge waardes ipv te lage. Het enige dat ik kan bedenken is dat mijn immuunsysteem op zijn gat ligt en dat mijn eiwitten daarom zo laag zijn OF dat mijn eiwitten niet goed opgepakt worden door mijn lichaam en dit mijn immuunsysteem beïnvloed. Kwestie kip-ei verhaal. Suggesties? En kan ik mijn eiwitopname optimaliseren door L-Tryptofaan te gebruiken?

Login of registreer om te reageren
28-03-2019 om 17:15 uur

Mijn CRP is altijd tussen de 1 en 3 zonder infecties en anders erboven. Dus ook heel laag, zeggen ze ook altijd maar dan zonder zorgelijke ondertoon. Hij hoort ook gewoon tussen de 0 en 5 te zijn.

Overigens word je vraag hier alleen door ervaringsdeskundige beantwoord. Als je antwoord wil van een echte deskundige dan moet je deze vraag opnieuw stellen bij vraag het de arts/verpleegkundige

Login of registreer om te reageren
28-03-2019 om 17:26 uur

Ik heb als medisch analist nog nooit gehoord van een te laag CRP, de normaalwaarde is ook <15 bij volwassen mannen en <20 bij volwassen vrouwen, zonder ondergrens.

Login of registreer om te reageren
29-03-2019 om 09:58 uur

Hoi Dibi, hoe goed ken jij deze arts, heb je hem vaker gehad? Mijn vorige longarts had een vreemde manier van communiceren, met een zorgelijke ondertoon, diepe zucht tussendoor, zodat je dan gaat denken dat je laatste uur geslagen is. Maar zo was hij. Ook als het goed nieuws was, bracht hij dat met diezelfde verlaagde toon. en details waar ik niets mee kon. Misschien is dit nu bij jou ook het geval. Soms krijg je iets te horen waar jij zelf niets mee kunt. In feite had je dus op dat moment even door moeten vragen (achter af he, makkelijk praten :D mij overkomt dat vaak) o ja dokter, en hoe dan nu verder? Kan ik zelf iets doen aan dat verlaagde CRP? Wat zijn de gevolgen? Kunt u er iets aan doen?

Login of registreer om te reageren
29-03-2019 om 10:00 uur

@dibi, je vraagt het aan een deskundige staat in je verhaal ,maar je zit in het verkeerde topic daarvoor.
Hier zijn alleen ervaringsdeskundigen, er is ook een topic, vraag t de longarts of deskundige.
Ikzelf zou het navragen aan je huisarts/longarts ,kan met een telefoontje en geeft veel duidelijkheid.
Succes en groetjes, Jolien

Login of registreer om te reageren