Minder benauwd zonder medicatie

22-03-2019 om 12:16 uur

Zijn er dingen die je kan nemen die helpen tegen de benauwdheid bij astma maar die niet vallen onder de voorgeschreven medicatie van de huisarts of longarts?

Mijn huisarts wil me niet behandelen en vindt dat ik na mijn 27e (ik ben nu 35) over de astma ben heen gegroeid. Ik heb echter weer behoorlijk klachten. Dat heb ik ook aangegeven, maar ze wil alsnog niks doen aan behandeling.

Dus nu vroeg ik me af of er andere dingen zijn die ik zelf kan doen tegen de benauwdheid en de hoestbuien die ik in de avond vaak krijg.

Login of registreer om te reageren
23-03-2019 om 17:27 uur

Hebben bloed afgenomen. Heb een infuusnaald nog. Lig aan de monitor en er is een hartfilm gemaakt.

Login of registreer om te reageren
23-03-2019 om 18:45 uur

Sterkte. Hopelijk valt t nee. Fijn dat ze t goed nakijken

Login of registreer om te reageren
23-03-2019 om 20:40 uur

Ik mocht weer gaan en inmiddels ben ik uitgeput van alles weer thuis.
Ze hebben mijn bloed op ontstekingen en longembolie nagekeken en op nog wat andere zaken. Ik heb uren aan de monitor gelegen. Ze hebben longfoto's gemaakt.
De longarts daar heeft meegekeken.
Conclusie: bloed is goed en longen zien er goed uit. Dit is astma wat weer de kop op heeft gestoken (datgene wat ik al vanaf het begin af aan heb gezegd) en ik heb een puffer gekregen. Omdat ik al had aangegeven dat Ventolin negatief werkt bij mij, heeft de longarts Foster voorgeschreven voor 2 x daags 1 puf.

Login of registreer om te reageren
24-03-2019 om 07:56 uur

Fijn dat je gevoel nu bevestigd is en daarbij krijgt je eigen huisarts een brief met deze bevindingen en kan ze er ook niet meer omheen:)
Hopelijk helpt de foster je goed!

Login of registreer om te reageren
24-03-2019 om 09:26 uur

Fijn zo. En straks alls je je fitter voelt mar een goed gesprek met je huisarts!

Login of registreer om te reageren
27-03-2019 om 16:28 uur

De pijn op de borst is weg. In eerste instantie leek het iets minder heftig te zijn. Afgelopen nacht alleen benauwd geweest waar ik wakker van lag en vandaag overdag nu ook niet echt fijn. Meer benauwd weer. Even kijken hoe het morgen is.

Login of registreer om te reageren
28-03-2019 om 19:41 uur

Het lijkt er langzaam op dat het aanslaat. Vandaag was ik minder benauwd al. Beter dan het in weken is geweest.
Wel heb ik toch wel last van de bijwerkingen. Vandaag werd ik heel onrustig (mijn omgeving werd gek van mij, op mijn werk me enorm ingehouden, ik ben muziektherapeut, dus de cliƫnt staat centraal, maar daarna moest de onrust er alsnog uit). Ik heb last van trillende handen en hoesten.
Maar ik las hier al dat na een week of 8 die bijwerkingen goed af kunnen nemen. Dus daar ga ik dan maar van uit. :-)

Login of registreer om te reageren
28-03-2019 om 20:02 uur

Die trillende handen zijn bij mij enorm afgenomen, soms trillen ze vlak na gebruik nog een beetje. Heb alleen een hogere hartslag door de foster, maar dat is eigenlijk de enige bijwerking die ik nog heb en daar merk ik zelf eigenlijk niks van. Hij is gewoon standaard wat hoger.
Ik hoop voor je dat de bijwerkingen snel verdwijnen en fijn dat je minder benauwd was. De luchtwegverwijder zou je wel snel moeten merken, alleen de cortico heeft een aantal weken nodig voordat je longen beter beschermd zijn:)
Succes nog!

Login of registreer om te reageren
28-03-2019 om 21:57 uur

En t werkt pas optimal na 2-4 weken.
En idd de bijwerkingen zijn vervelend maar grote kans dat dit weer verdwijnt

Login of registreer om te reageren