Benauwd na verneveling maar volgens de grafieken alles perfect

27-03-2019 om 11:08 uur

Help!
Mijn tweeling dochter van 12 is inmiddels al een paar keer opgenomen dat zij niet meer uit dr aanvallen komt met haar pufjes. Het gekke is dat wanneer zij opgenomen word de grafieken van de computer nagenoeg perfect zijn. Saturatie zit dan op 97/98%, hartslag rond 98. Alleen haar ademhaling ligt wat hoger. Rond de 26. Nu blijft zij vaak ook na verneveling nog steeds benauwd. Ook na 3 à 4x vernevelen! Mij is opgevalle dat wanneer ze in slaap valt haar saturatie direct extreem zakt. Vannacht hebben ze haar wakker moeten maken omdat deze op de 80 was. Het moment van wakker worden schiet hij dan gelijk weer omhoog. De verpleging snapt eigenlijk niet goed hoe dit kan. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb het idee dat dit een stuk ademhaling is en dat wanneer zij wakker is haar lichaam compenseert op verkeerde ademhaling. Kan je hier een link mee leggen?
Haar tweelingzus doet namelijk hetzelfde 

Login of registreer om te reageren
27-03-2019 om 11:12 uur

Zou het niet kunnen dat ze hyperventileert (ontregelde ademhaling) als ze wakker is om te compenseren? Ik heb dit namelijk ook bij aanvallen dat mijn saturatie vaak goed is, tot ik echt op mijn ademhaling ga letten en dan zakt hij bijna direct zeker onder de 95% en vaak zelfs richting de 90 of eronder inderdaad:(
In je slaap kan je niet hyperventileren, dus dit zou in mijn ogen het verschil kunnen verklaren.

Login of registreer om te reageren
27-03-2019 om 11:38 uur

Ik weet er niet het fijne van maar snachts adem je anders, minder vaak en kan je saturatie zakken, maar dit zou de verpleging toch ook moeten weten.
Al is 80 wel erg laag, ik zou dit goed navragen aan de longarts of kinderarts.
Sterkte hoor, vooral als het je kind aangaat geeft het veel zorgen.

Login of registreer om te reageren
13-04-2019 om 04:58 uur

Ik weet niet precies waardoor het komt, maar mijn zoon heeft dit ook altijd. In de nacht adem je toch anders , en dan is zijn saturatie altijd lager. Overdags kan hij dan soms al de hele dag zonder zuurstof maar s’nachts toch vaak nog nodig. Jammer want pas na een nacht! zonder zuurstof mag hij naar huis :-) lijkt me idd ook dat de verpleging dit wel moet weten en ook kan uitleggen waar het precies door komt. Of anders toch zeker de kinderarts.

Login of registreer om te reageren