Beddengoed

17-01-2019 om 10:24 uur

Hallo mensen ,

Ik ben heel erg allergisch voor stoffen materialen , kleding, vloerbedekking en waar het hier dus even om gaat beddengoed.
Deze allergie is sinds een jaar of 7 compleet uit de hand gelopen en nu kan ik eigenlijk niet meer in een normaal bed slapen al jaren niet meer. Om mijn matras heb ik een PU-matrashoes. Dan heb ik een PU-matrashoes opengeritst en daar slaap ik op. Dan heb ik een soort PU-dekbed, dus niks van stof. Een kussen heb ik ook van PU materiaal maar hiervan gaan mijn oren dichtzitten omdat het niet ademd en dan krijg ik suizingen enzo dus daar ben ik maar mee gestopt en gelukkig de klachten gelijk weg. (is alweer een tijdje geleden). Nu is het zo dat ik wel liever met een kussen slaap , ook i.v.m rug- en nekklachten maar ik weet me eigenlijk geen raad.

Zijn er mensen die ook allergisch zijn voor stoffen materialen en hiervoor toch een oplossing hebben gevonden ? Bepaald materiaal waar je wel tegen kan ?

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Mark

Login of registreer om te reageren
15-03-2019 om 18:16 uur

Hoi Mark,

Wat enorm ellendig! Ik ben wel erg gevoelig voor stoffen maar zo erg als jij het beschrijft heb ik niet. Dus weet niet of je wat aan mijn tip hebt.

Heeft wasmiddel bij jou ook invloed?

Ik heb beddengoed met een hele zachte gladde satijnkatoen, egyptische katoen. Gekocht in een goede beddenzaak waar ik vanalles kon voelen en proberen. Ook kussens mocht ik proberen en weer terugbrengen. Misschien heb je nog wat aan die tip.

groeten,
Anne

Login of registreer om te reageren
24-03-2019 om 11:43 uur

Dankjewel Anne voor je reactie.

Ik heb ondertussen een oplossing voor het kussen gevonden.

Ik doe het kussen onder de PU matrashoes, zodat ik wel steun heb.

Met de nek- en rugklachten gaat het al een stuk beter , ook dankzij de manueeltherapeut.

Login of registreer om te reageren