Pottenbakken te stoffig?

21-03-2019 om 20:19 uur

Ik heb sinds december klachten door de boompollen, en dat valt dit jaar een stuk zwaarder. Ik bleef hoesten en heb daar nu ventolin voor. Nu ben ik echter vanaf januari ook 3x per week bezig in een keramiekatelier. Dat brengt best wat stof met zich mee; werkstukken die geschraapt of geschuurd worden, poederglazuren die aangemaakt worden en waar werkstukken mee gedecoreerd worden en heel veel klei die verwerkt wordt, waar iedereen wel met doekjes en water zijn werkplek poetst, maar waar toch alles snel een witte waas heeft. Kan zo'n stoffige omgeving invloed hebben op mijn klachten? Volgens mij ben ik vooral allergisch voor bomen en grassen, maar als je longen eenmaal gevoelig zijn; kan je ze dan toch belasten met stof etc?

Login of registreer om te reageren
23-03-2019 om 18:21 uur

In zo n atelier is veel stof, kan me voorstellen dat t niet bevordelijk is voor je longen om daar vaak en lang te zijn.
Je schrijft dat er ook met klei gewerkt wordt.. Zelf heb ik veel last van de geur van klei, vooral als t in contact komt met water. Verder zal er ms gewerkt wordt worden met glazuur wat ook prikkelend kan zijn voor je longen/slijmvliezen.
Ms kun je s een poosje overslaan en kijken of t rustiger is/je minder klachten hebt. Wel erg lastig voor je denk k, omdat ik opmaak uit je stukje dat t je werk of hobby is?
Succes met deze zoektocht!

Login of registreer om te reageren