teller gebruiken van de seretide voor mijn salbutamol?

14-02-2019 om 06:19 uur

Hallo beste mensen!
Ik heb astma.
Mijn vraag:
is het mogelijk om de teller eraf te halen en te gebruiken voor de salbutamol die geen teller heeft Of bijv los te bestllen?
Seretide heeft een fabrikant in Zeist. En salbutamol is van teva in haarlem.
Het lukt me niet om het bij te houden en ik heb nu al 4 aangebroken salbutamol inhalators waarvan ik niet weet hoeveel eruit is.
En apps en aftekenen door middel van streepjes zetten na dat je geïnhaleerd hebt werkt niet.
Ook is het niet een medicijn wat ik vast moet gebruiken dus 2 per dag ofzo. Dan zou je nog kunnen zeggen ok er zitten er 1oo in en na 50 dagen moet ik een nieuwe pakken.
Iemand tips ?

mvg

Login of registreer om te reageren
14-02-2019 om 06:24 uur

Een toerenteller voor breien en haken kopen bij bijvoorbeeld zeeman, kost nog geen euro en kan je met een elastiekje om je puffer doen. Telkens na een puf draai je hem verder.

Login of registreer om te reageren
14-02-2019 om 06:58 uur

ha daantje,
Ik ga het proberen dank je wel
Het gaat vooral om dat ik die handeling toch vergeet. Vaak in de nacht en donker enz.
Ik ben al bij de apotheek gaan vragen of het niet anders kan omdat ik de handeling vergeet.
En het dan nog niet werkt.
Maar die zeggen: wij kunnen het het niet veranderen dat moet de fabrikant doen. Dat begrijp ik wel.
Maar ik vroeg: kun je dan als apotheek deze klacht niet vertellen? Nee soms word het meegenomen in een overleg maar meestal niet.
Vandaar dat ik zelf maar zoek net als veel anderen. Vooral voor tieners mijn dochter bijv is het lastig.
Nu zag ik als je hem uit elkaar haalt dat je het volgens mij over moet kunnen zetten op de salbutamol.
Als dat kan en je kan ze los bestellen ben je klaar.
Maar zo simpel is het nog niet.
Ik zoek gewoon een weg voor veel andere mensen ook gemakkelijker. het kost ook veel geld want je neemt het zekere voor het onzekere en schrijft op wat je denkt in elk geval meer dan genoeg want je wil niet zonder.
groetjes keylie

Login of registreer om te reageren
20-03-2019 om 10:30 uur

Ik houd het bij in de agenda van mijn telefoon. Die geeft 's avonds een seintje en dan pas ik het aantal gebruikte eenheden aan. Over die ene dag weet ik dat altijd wel.

Login of registreer om te reageren