Vitaminen en mineralen

12-03-2019 om 12:21 uur

Er is een topic met de vraag welke medicijnen je neemt en ik zie bijvoorbeeld vaak 'Vitamine D' erop staan.
Nu ben ik wel heel erg benieuwd: welke vitaminen en/of mineralen slik jij ter ondersteuning en waarom / waarvoor / waartegen?

Ik neem magnesium/calcium/zink in 1 tablet tegen de spierkrampen.

Verder niets op regelmatige basis.

Login of registreer om te reageren
13-03-2019 om 19:57 uur

Zo gebruik ik altijd probiotica naast de ab, maar lees steeds meer dat dit niet werkt.
Wat is jullie ervaring hiermee? ik blijf het voorlopig gebruiken want kwaad zal het niet kunnen en mijn darmen reageren altijd heftig op ab

Login of registreer om te reageren
13-03-2019 om 20:18 uur

Ik gebruik ook probiotica, heb nogal snel darmklachten en met alle ab en pred doet dat mijn darmen ook geen goed inderdaad. De mdl-arts raadde het mij in het verleden al aan toen ik deze middelen nog niet gebruikte. Of ik echt verschil merk, nee, maar kwaad kan het in mijn ogen ook niet nee

Login of registreer om te reageren
13-03-2019 om 21:32 uur

Ik gebruik ook probiotica bij een antibioticakuur. Bij mij helpt het wel. Laatste keer stonden mijn darmen op zijn kop van de antibiotica en opiaten en na een yakult-kuur ging het weer veel beter.

Login of registreer om te reageren
13-03-2019 om 21:53 uur

Ik slik onderhouds ab en heb daarom op advies van de mdl arts probiotica/orthiflor basic. Ik merk dat mijn darmen rustiger zijn.... en dus vergeet ik t weer een poos totdat ze van slag zijn en dan neem ik het weer totdat..... ach ja

Login of registreer om te reageren
13-03-2019 om 21:59 uur

Ok bedankt allemaal, ja ik heb ook het idee dat het wel wat helpt, ik heb dezelfde ook orthiflor basic
En ik ben ook weleens slordig en vergeet t nog weleens een dagje.
Als een mdl arts het advies geeft zal dit toch wat toevoegen, dus los rustig mn poedertje verder op dagelijks.

Login of registreer om te reageren
13-03-2019 om 22:01 uur

Mdl arts gaf wel aan dat niet wetenschappelijk bewezen is, maar mijn alternatieve arts zegt van wel. Weet dat artsen het in Duitsland standaard bij ab geven.

Login of registreer om te reageren
14-03-2019 om 09:25 uur

Ok , daar zit dus ook nog verschil in, wetenschappelijk bewijs of niet als het iets helpt, is het al meegenomen.

Login of registreer om te reageren
14-03-2019 om 09:37 uur

Ik neem bij antibiotica zelf ook altijd een probiotica. Ik merk dat het enorm verschil maakt bij mij.
Nu moet ik wel bekennen dat mijn darmen erg gevoelig zijn, maar met een antibiotica een probiotica erbij zorgt ervoor dat mijn darmen niet ook na de kuur antibiotica nog lang van slag zijn.

Ik heb ook gehoord dat in Duitsland en Frankrijk je standaard probiotica bij je antibiotica krijgt. Gek eigenlijk dat dat hier dan niet gebeurd. Ik neem zelf Orthiflor van Orthica, in bijvoorbeeld Yakult of Activia schijnt relatief weinig te zitten in verhouding tot een capsule Orthiflor.

Ik zie wel dat ik mijn Vitamine D maar weer eens af ga stoffen. Veel mensen die hier baat bij hebben en dat is geloof ik 1 van de vele vitamines die je uitplast als je er teveel van hebt. Dus echt kwaad kan het niet, tenzij je gigantisch overdoseeert.

Login of registreer om te reageren
14-03-2019 om 10:35 uur

Vitamine D plas je niet uit dus niet te hoog doseren.

Login of registreer om te reageren
14-03-2019 om 11:09 uur

Heb die ervaring ook in t buitenland, dat je van n reguliere arts n 'recept' voor probiotica krijgt bij n ab kuur.
Paar weken terug moest ik van de longarts ook n kuurtje ab en stond t erbij op de uitdraai van de apotheek, dat probiotica darmklachten kan verminderen. Bijzonder omdat regulier en alternatief erg vaak elkaar bijt!!
Mij helpt t ook om probiotica te nemen, maar ik start na de kuur omdat tijdens de goede bacteriƫn toch weer afgebroken worden dacht ik... Vind t wel n idee @Daantje om t ook tijdens pred te slikken.

Login of registreer om te reageren