Pollen en behandeling van beanuwdheid, slijm d.v.m. antibiotica

12-03-2019 om 18:50 uur

Hallo allemaal,

Vanaf mijn pubertijd ben ik bekend met hooikoorts, en dan voornamelijk het niezen en de ogen. Dit is de laatste jaren afgezwakt en het heeft zich extreem verplaatst naar mijn longen.
.
Maar nu sinds een jaar of 2 reageer ik extreem in mijn longebied op voornamelijk alle pollen is uit tests bij de Longarts gebleken. De astma test was negatief.

Ik ben sinds 9 maanden aan de Gravex (imuuntherapie) maar ben toch 2X per jaar aan de antibiotica vanwege benauwdheid, slim, pijn tussen de schouderbladen en ellendig: ontsteking van de longblaasjes wordt het genoemd geloof ik. En zo vaak antibiotica lijkt mij toch ook niet goed.

Zijn er nog mensen die wel een succes behandeling hebben in de vorm van een pompje of zoiets dat ik kan voorstellen aan de Longarts als ik weer naar hem toe moet? en ja, ik merk het voornamelijk bij fietsen in het pollenseizoen, dan verergert het ook., maar vanwege een spieraandoening loop ik vrijwel niet, gebruik ik een rolstoel, en is fietsen mijn enige vorm van beweging die ik niet graag wil opgeven in de lente en zomer! ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Login of registreer om te reageren
12-03-2019 om 19:07 uur

Waarom antibiotica als het door de pollen komt? Wat gebruik je standaard voor medicatie?

Login of registreer om te reageren
12-03-2019 om 22:49 uur

Gelukkig is er goede medicatie tegen de hooikoortsklachten. Vraag maar aan je huisarts of longarts, zodat je lekker kunt blijven fietsen.

Enne, of 2x in t jaar ab heel slecht is geloof ik niet hoor.

Login of registreer om te reageren