Vitaminen en mineralen

12-03-2019 om 12:21 uur

Er is een topic met de vraag welke medicijnen je neemt en ik zie bijvoorbeeld vaak 'Vitamine D' erop staan.
Nu ben ik wel heel erg benieuwd: welke vitaminen en/of mineralen slik jij ter ondersteuning en waarom / waarvoor / waartegen?

Ik neem magnesium/calcium/zink in 1 tablet tegen de spierkrampen.

Verder niets op regelmatige basis.

Login of registreer om te reageren
12-03-2019 om 12:25 uur

Multivit, op advies allergoloog
Magnesium, tegen spierkramp
Vit b, tekort in t bloed, die spuit ik op artsenadvies

Soms krijg ik van mijn alternatieve arts wat vit of min, maar hier merk ik niks van, dus stop ik weer.

Login of registreer om te reageren
12-03-2019 om 12:27 uur

Vitamine D met calcium,op advies longarts en reumatoloog van de botpoli,dit ivm botontkaling mede door prednisongebruik.
Heel soms vit c, zelfdokteren :)

Login of registreer om te reageren
12-03-2019 om 13:42 uur

Ik slik vitamine D op recept omdat ik een ernstig aangetoond tekort heb/had. Een laag vitamine D kan zorgen dat je slechter op astma medicatie reageert en geeft een grotere kans op infecties. Daarbij beschermt het je botten tegen de invloed van corticosteroïden.

Verder magnesium tegen spierkramp, multivitamine en nu een kuurtje echinacea om mijn weerstand weer op te bouwen na een prednison kuur.

Login of registreer om te reageren
12-03-2019 om 14:52 uur

Vitamine D, slik ik al lang, maar de longarts gaf me onlangs ook dit advies. Zeker tijdens de wintermaanden. Verder slik Calcium/Magnesium/Zink tabl. ook weleens alleen Magnesium. Tegen extra-systoles en spierkrampen.
Vitamine C geregeld als "stootkuurtje", net als Echinaforce.
Als het me niet lukt om minstens tweemaal per week vis te eten, neem ik visoliecapsules.

Login of registreer om te reageren
12-03-2019 om 16:46 uur

Ik gebruik vit D en calcium in n kauwtablet, voorgeschreven door de longarts ivm prednison gebruik. Ook vit C eigenlijk standaard en in de winter multivitamine. En als ik een kuurtje ab heb geslikt, neem ik probiotica. Momenteel via de natuurarts ook zink, schijnt celbeschermend te werken. Heeft iemand ervaring met zilverwater bij infecties?

Login of registreer om te reageren
13-03-2019 om 13:20 uur

Vitamine d met calcium vanwege prednison en er was een te laag vitamine d aangetoond in mijn bloed.

@Milly ja colloïdaal zilverwater, dit gebruik ik als ondersteuning bij infecties.

Login of registreer om te reageren
13-03-2019 om 14:58 uur

@Nckiie, precies dat advies kreeg ik. Heb je t idee dat het helpt? Lukt t dan zonder ab? Ben benieuwd naar je ervaring;)

Login of registreer om te reageren
13-03-2019 om 15:03 uur

Er is al meer geschreven over zilverwater op t forum. Longarts vindt het een niet goed middel.... kijk maar eens onder de zoekfunctie.

Ik heb het nooit gebruikt

Login of registreer om te reageren
13-03-2019 om 17:40 uur

Dat heb ik gelezen @emsepems, maar ik ben benieuwd naar persoonlijke ervaring. De discussie tussen regulier en alternatief is mij bekent, zelf ervaar ik sommige alternatieve methodes als positief..

Login of registreer om te reageren
13-03-2019 om 18:59 uur

@Milly ik kan niet zonder ab voor mijn longen, maar gebruik het meer als ondersteuning bij infecties en heb dan vaak alsnog een abkuur nodig. Eigenlijk ook meer voor de gemoedsrust van mn ma, merk er zelf helemaal niks van. Maar daarbij is elke infectie weer anders en het verloop ook. Dus of het echt werkt of niet durf ik niet te zeggen

Login of registreer om te reageren