Vast zittende slijm in longen bij gelaryngectomeerde

28-02-2019 om 08:38 uur

Laatste dagen erg veel last van dik slijm en afspraak gemaakt bij KNO arts ( foto`s en bloed geprikt) maar deze kon niks vinden.
Nu afspraak bij longverpleegkundige of zij me verder kan helpen ..Bij hoestbuien veel last van vastzittend slijm en al een paar keer flauwgevallen tijdens zo`n hoestbui ( zijn er meer mensen met deze klachten en wat doen jullie eraan )

Login of registreer om te reageren
01-03-2019 om 11:06 uur

Heb je al eens broomhexine geprobeerd? Je kunt het bij de drogist kopen. Dat lost slijm 'n beetje op.
Ik heb ook wel eens last van slijm , hoewel niet in die mate die jij beschrijft, en dan geeft broomhexine mij wel 'n beetje verlichting.
Ben je inmiddels al bij de longverpleegkundige geweest?
En wat is gelaryngectomeerde ?

Login of registreer om te reageren
01-03-2019 om 11:19 uur

broomhexine ga ik zeker proberen en longverpleegkundige komt volgende week( afspraak is gemaakt )en dat laatste moet je maar even opzoeken want ik heb de combinatie COPD 3/4 erbij

Login of registreer om te reageren
01-03-2019 om 12:05 uur

Fluimucil kan je ook proberen. Werkt bij mij goed.

Login of registreer om te reageren
02-03-2019 om 07:42 uur
Reactie op Amatia

Heb je al eens broomhexine geprobeerd? Je kunt het bij de drogist kopen. Dat lost slijm 'n beetje op.
Ik heb ook wel eens last van slijm , hoewel niet in die mate die jij beschrijft, en dan geeft broomhexine mij wel 'n beetje verlichting.
Ben je inmiddels al bij de longverpleegkundige geweest?
En wat is gelaryngectomeerde ?

Gelaryngectomeerd betekent dat de larynx (het strottenhoofd) is verwijderd.

Login of registreer om te reageren
03-03-2019 om 15:25 uur

Bij mij kan het ook goed vast zitten. Dan heb ik hoestbuien daar wordt je bang van.
Maar ik gebruik nu de Saltpipe en gewoon ouderwets zoethout.
Ik gebruik zoethout the een knabbel ouderwets op een zoethout sokje en dat help aardig .Kijk maar eens op internet wat zoethout doet. Het proberen waart

Login of registreer om te reageren
03-03-2019 om 15:26 uur
Reactie op liba59

Bij mij kan het ook goed vast zitten. Dan heb ik hoestbuien daar wordt je bang van.
Maar ik gebruik nu de Saltpipe en gewoon ouderwets zoethout.
Ik gebruik zoethout thee een knabbel ouderwets op een zoethout stokje en dat helpt aardig .Kijk maar eens op internet wat zoethout doet. Het proberen waart

Login of registreer om te reageren
03-03-2019 om 15:56 uur

Dank je wel voor je tip en ga er zeker wat mee doen (Y)

Login of registreer om te reageren